måndag 14 september 2009

Nytt jobb!

Jaha då har dessa 4 lediga dagarna gått. Imorgon börjar jag mitt nya jobb på Trelleborgs psykiatriska vårdavdelning. Skall bli spännade men känns lite jobbigt samtidigt att behöva börja om helt igen.

Vallingen med sweetie går utmärkt. Förra veckan var vi hos L8 i sjöbo och tränade. Då provade jag att dela och driva iväg halva flocken. Det var spännande och Mollan tyckte det var kul!! Idag var vi och tränade hos Lottie. Jag satsade på att få henne lite vidare i flankerna och att få henne att driva fåren bort från mig när jag står stilla. Det är ett rent nöje att jobba med denna hunden. Love her!!

Zorro har varit lite jobbig på sistone. Mycket överskottsenergi (trots rastning). Idag var det lydnadsträning på klubben. Vi gjorde apporten, inkallning och läggande under gång. Jag blev nöjd med alla momenten även om dom såklart inte är klara. Zorro gjorde bara 1 aggro-utfall idag, skönt!!! och hade överlag jättefin kontakt. Kul var att jag tränade med Linda idag, Cookie var ju enormt duktig!! Så bra jobbat med en så ung hund!

Förövrigt har jag roat mig med massa shopping på sistone, väntar ivrigt på att mina grejor från Engelsson skall komma : D

Sov gott alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men oh NU blir jag ju mallig om nåt när du öser så fina vitsord över min duktiga vovve =)
Tack så mycket, så roligt att höra =).
Zorro var ju åxå jätteduktig, han har sån fokus på dig! Riktigt bra kontakt. Visst ballar han ur ibland som du berättar men nog har han väl blivit mycket mycket bättre?? Skoj att se att ditt arbete lönar sig =)
Hoppas du får det bra på ditt nya jobb, kramar från Linda och Cookie