tisdag 18 augusti 2009

Hemma!!

Ja nu är vi hemma igen efter en underbar semester. Jag är så mätt på intryck och ganska slut att jag i nuläget inte orkar skriva så mycket om resan, men när jag lagt in alla bilderna så tänkte jag göra en liten resebeskrivelse, men det blir sen det.

Just nu håller vi på och vänjer oss vid att vara en hund mer i huset. Molly anpassar sig jättefint. Dock höglöper hon just nu och Zorro har nog inte fattat att han är kastrerad hehe... men han försöker para henne från fel håll, d v s på huvudet... jaja.. 69:an är ju inte fel : D Som tur är blir det ju inga valpar på det viset!

Min älskling har byggt en underbart fin hundgård till Molly, precis vägg i vägg med Zorros. Ingen har en bättre man än jag, så är det bara!!!

Idag har Susanne varit här och masserat båda hundarna. Zorro hade lite svårt att slappna av idag men Molly är så cool, hon bara lade sig raklång och somnade med en gång, nice! Susanne sa att Molly behöver mycket muskeluppbyggande träning, så jag fick ett helt träningsprogram som skall följa nu. Skall bli intressant att se resultatet om några månader.

Idag har vi köpt en ny bil också, väldans kul!!
Bilder på den kan se här:

Ha det bäst!!!

8 kommentarer:

Pamela sa...

Ser framemot en maaaassssa bilder från Skottland!! :D Så fin bil! Den var inte illa.! Nu slipper du träpinnen som håller upp bakluckan! :D Ha det fint! Kram!

Irene sa...

Hej Jenny! Hörde att du fått en till hund, lycka till! (Det är jag som var på vallningskurs hos Lottie i januari med västgöten Hampus tillsammans med dig).

Irene och Hampus

Camilla sa...

Vad kul att resan gick bra! Skottland är helt fantastiskt, har själv varit uppe i the Highlands och det är svårt att beskriva hur vackert det är :) Grattis till både ny hund och ny bil! Hoppas allt går bra med Molly och att vi snart får träffa henne :) Kram!

Susanne och Pebbels sa...

Roligt med en till hund. :-)

Jag skulle vilja åka ner till Lottie och testa att valla Pebbels, men det är ju en bit att åka. Jag bor ju i Sthlm.
Men tanken har slagit mig. Så kanske... :)

Sara å Vila sa...

Ja, vad roligt att hon kommit hem till er nu.. ska bli skoj å se bilder på henne sen =)
Stort lycka till...
Vi börjar på vallkurs om 2 veckor, ska bli skoj då det är lite agilityvila snart...
Vi hörs..
Ps: kul med ny bil oxå...
kram

Frida Binette sa...

Grattis till fina Molly! Ser fram emot att få läsa och se mer om era äventyr, och även Zorro såklart!

Kram Frida

Pamela sa...

Det e faktiskt väldigt gott ävem lll mat e så himla nyttig! O redan efter typ 2 dagar känner man sig smalare för man får inte äta onyttigheter o sånt alls utan bara det som man ska. Skitbra!
Ja, tusen tack! Verkligen jättesnällt :) Måste bara berömma o berätta för dig vilket jobb du lagt ner på Zorro, så otroligt lätt hund han var (förutom då lite i hanteringen) men han var så supersnäll o det gick mycket bättre än jag trodde det skulle! :)
KRAM! jag vill hälsa på Molly nån dag ;)

kee&Johan sa...

hej Jenny
Tack vi mår bara bra och har haft en skön sommar,kombinerat med lite resa i sverige sk vanligt familjeliv samt att vi bott i fårhagen hehehe så vi har vallat mkt men det ger ju resultat. Du vallstavarna om du tittar i menyn till vänster på vår sida står där "vallstavar säljes" klicka in där så har du bilder på dom,dom är handgjorda mkt fina. Ha det bra vi ses i vallhagen så småningom kanske/Kee&Johan