lördag 1 augusti 2009

Utflykt!

Okopplad Zorro!
fortfarande inget koppel!

Kia blev helt förtjust i dummisen.

Zorro med!

Min fina älskling!

Igår hade jag och Johanna en underbar förmiddag med hundarna. Vi åkte till Arriesandtag och lät hundarna bada och hämta dummies. Själva späkte vi oss med gott kaffe och mackor, ett par för mycket faktiskt.. men men : ) Solen sken och det var alldeles underbart. Jag hade t o m Zorro lös en stund : D Det gick jättebra, men sen kom det en annan hund så då satte jag på linan (vilket var tur!!). Johanna var som vanligt jättesnäll och fotade lite, tack!!!

Idag har syrran varit här med hennes tjejs hund. Tjejen är på semester och min ickehundmänniska till syrra skall passa Max (som trots namnet är en tik). Först gick vi en långrunda med hundarna så de fick avdramatisera lite, sen höll vi tummarna och släppte dem lösa i trädgården. Som dom lekte, jagade varanda och hade det skitkul!! Gött! Detta höll i sig ända tills dom gick ut andra gången för att leka, då tyckte Zorro att han skulle prova att rida lite på Max... men nä nä det ville hon INTE!!! Ett litet slagsmål utbröt, men det var inte värre än att vi kunde gå emellan och sen var det bra igen. Tror dom behövde rensa luften lite... Är i alla fall mycket nöjd att Zorro har fått ännu en kompis : D

Imorgon är det jobb igen, tradigt att jobba på helgerna... ha en fin söndag alla fina!

4 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Underbara badbilder, roligt att han kunde vara lös ett tag :)

Anonym sa...

Hej!!
Tack själv...
Roligt att det går bra med Max.
Vi hörs kram J

Anonym sa...

Hejsan!!

Visst är det härligt med semester och just detta år har jag haft 5 veckor på rad, har inte hänt sedan urminnes tider;)
Spännande att åka till Skottland och hämta hem din nya vovve, kommer bli hur bra som helst!!
Vi passade Yes en vecka i somras och det var då jag föll som en fura för henne och man kan inte annat än tycka om henne för hon har en så härlig livsattityd <3 Allt går bra med hundar och ungar och det är ju ett måste eftersom här hemma ibland finns tendens till fritidsgård ;)
Ha det bäst
M;-)

Pamela sa...

Så himla skoj o se att du kunde ha honom lös en stund! Det känns alltid så bra när man gör något man inte brukar! Vi ses på onsdag! Kram