torsdag 20 augusti 2009

Kursavslutning hos Emelie

Idag var det tyvärr sista gången på Zorros agilitykurs hos Emelie Norrman. Det har verkligen varit en kul kurs. Zorro har fått mycket miljöträning. Snart börjar fortsättningskursen i agility på klubben, det ser jag mycket fram mot. Jag hoppas att Zorro skall varva ner mer och mer tillsammans med andra hundar allt eftersom.

Molly är verkligen i högform nu. Hon flörtar hejvilt med Zorro HELA tiden, backar upp mot honom och lägger svansen på sned... Han är mycket intresserad men har inte riktigt kläm på hur det skall gå till, och tur är ju det. Givetvis håller jag dem separerade när jag inte kan övervaka dem!

Idag var vi och hämtade vår nya bil!! Sååå skön att köra. Jag är väldigt glad för bilen. Nu måste jag bara fixa en bra hundbur till den. Skall kolla på en begagnad imorgon... hoppas den kan passa!

Igår skulle jag fixa lite med bilderna från skottland, då visade det sig att skivan jag bränt dem på inte fungerade : ( Måste be Johanna bränna en ny skiva till mig, typiskt. Om ni undrar varför jag aldrig lägger några egna bilder nuförtiden så beror det på att min kamera strejkar : (

Annars var det en bra dag igår med. Johanna och jag körde till Arriesandtag med alla fyra hundarna och hade lite backträning och sen lät vi dem bada. Jag var tvungen att gå ut riktigt långt i vattnet för att Molly skulle våga simma! Zorro kutade som vanligt runt som en galning efter sin dummie! : )
Roligt var att Kia och Molly verkar komma bra överrens. Leon och Molly är ju redan polare sedan resan. Jag måste säga att jag är så glad att jag lärt känna Johanna och hennes hundar sen vi flyttade till Svedala, det är alltid lika kul att träffa dem!!

Tack Pamela för den fina kommentaren om Zorro! och tack alla för snälla lyckönskningar om Molly!

Sov gott allihopa!

1 kommentar:

annsofi sa...

Hallå! Nope, det blev ingen katt till, Spiff är den ende för mig :-) Har fullt upp med att packa in alla saker i köket och städa huset, vart kommer alla saker ifrån egentligen? Och hur kunde jag få plats med allt innan vi byggde om?