måndag 26 oktober 2009

Adrienne *R*I*P*

Min älskade fina Adrienne lämnade oss idag. Hon blev nästan 25 år gammal. Hon behöll sin härliga personlighet och var pigg att rida till sin sista dag. Jag hade förmånen att vara hennes medryttare hos Camilla Köster på CK Horse Life under en tid av hennes liv. Åh vilken härlig häst hon var!!!

Hon har tävlat internationellt, vunnit SM och gav alltid 100 % i allt. Hon älskade pyssel och kel och hade en underbar livsinställning. Jag sörjer med Camilla och hennes familj idag.

Adrienne hade lite kolik imorse men piggnade till och fick gå ut i hagen som vanligt, men på eftermiddagen blev hon dålig igen och somnade stilla in i sin box.

Förra veckan fick jag en stark känsla av att det var dax att åka och träffa snäckan. Så jag åkte till stallet och pysslade och borstade. Vilken mysig stund vi fick : ) Kanske var det mitt sjätte sinne som talade om för mig att det var dax att åka och ta avsked... vem vet... Djupt saknad är världens finaste häst idag!

På denna bilden är snäckan 22/23 år... kan man inte tro va? Hon älskade verkligen livet!!!

3 kommentarer:

Nasim sa...

Lilla Adrienne, vad sorgligt. Men ändå fint att hon fick somna in lugnt hemma. Och vilken tur att du åkte dit! Pussar och kärlek till dig Syster.

Pamela sa...

Alltid tragiskt när man får ta bort ett djur :( Nu går hon o betar tillsammans m min vita, vackra springare, Victory =).
De är halvsyskon på pappans sida, fast deras mammor är halvsyskon så Kimba o Hemi är mer än halvsyskon om man ska vara helt noga. Jo det kan bli båda svarta och fawn i samma kull. Hemis mamma e svart men pappan var fawn så det har med generna o göra =)
Ha det fint :) Kram!

Anonym sa...

Så tråkigt....ledsen för din skull, det är alltid jobbigt när sådant händer....
Ja, som Pamela sa, det kan bli både fawn och svart i en kull. Avantis mamma e fawn och pappa svart. Valparna var fem svarta och sex fawn om jag inte minns fel.
Kram! Linda