torsdag 1 oktober 2009

Uppis!

Ja nu var det ganska länge sedan jag uppdaterade bloggen ordentligt. Grejen är den att jag varit ganska nere. Det uppstod nämligen massa problem med ägarskapet kring min nya hund och jag var bara en hårsmån från att tvingas lämna tillbaka henne. Och med lämna tillbaka menar jag skicka henne hela vägen till USA, så ni förstår att det varit stressigt. Men nu är i alla fall allting löst, och ingen skall kunna ta henne ifrån mig. Jag tänker inte gå in närmre på turerna, men om jag säger så här; jag är evigt tacksam till Mr Bobby D.

Träningen har legat nere lite också senaste 2 veckorna, har liksom inte haft nån lust alls. Men nu skall vi tag i både agilityn och lydnaden för Zorros del och vallningen med Mollan.... känner mig taggad nu!

Förra helgen var jag och hjälpte till en av dagarna på young handler cupen i Maglarp. Det var jättekul att vara sekreterare, shit vad man lärde sig mycket av att sitta med domaren Tom Lawrenson och höra hur han resonerade i bedömningarna! Fick många bra tips, om jag nu kommer att tävla nån gång vill säga!

Jag har även varit med hundarna och träffat Gabriella Rastad som pratar med djur. Zorro har ju talat med henne en gång förut... Det var väldigt spännande även denna gången. Exakt vad som sades väljer jag att bara dela med mina närmsta, men jag kan verkligen rekommendera er att ta kontakt med henne, man får en helt annan förståelse för sina hundar. Ett extra tack till syrran som följde med som stöd, love u sis!

Nu helgen går SM i vallning. Lotte skall starta med Oscar och Pat och Peter skall starta med Malte, Frida skall starta med Jim, även Elin som fick ett wildcard från young handler cupen representerar Öresundsvallarna med sin Dewi Moss! Kul med flera man känner från klubben att heja på : D Lycka till!!!!! Först är det kval fredag och lördag, sen går finalen på söndag, spännande!

Lite bilder!

Molly badar i trädgårdsslangen, hon och Zorro är helt tokiga i det!


Hundarna i sin gård, Tack världens finaste man som fixat detta!

Zorran sover i skuggan av mattes nya fina bil!

Ett antal av de trevliga deltagarna på Young handler cupen. Jag står längst ut till höger i bild brevid domaren Tom!. Fotot är taget från Lotties hemsida



3 kommentarer:

Pamela sa...

Så himla glad att det har löst sig!! Så glad för din skull.! Så snabbt som man fäster sig till djur o sen vara tvungen o flyga tillbaks henne, usch. Men som tur var löste det sig på absolut bästa sätt! :)
Vi ses i morgon! Kram

Anonym sa...

Hahaha, vattendjuret Mollan :-) Hoppas vi ses på träningar framöver!!
Så glad för din/Mollans skull ; o
kraaam Lottie

Anonym sa...

Så skönt att allt löst sig! Kan tänka mig att du haft det jobbigt.... Men nu är det bara att blicka framåt! Kommer du på måndagsträningen? Det gör vi =)
Kram så länge! Linda och Cookie