måndag 19 oktober 2009

Träningstävling!



Idag var det träningstävling på klubben. Man fick möjlighet att köra igenom alla moment till LK1. Jag valde att ta ut Mollan till platsliggningen eftersom Zorro var så himla aggressiv mot en boxer förra veckan och jag ville inte att resten av momenten skulle färgas av detta. Ville att vi skulle komma ut glada och i harmoni på planen. Miss M har ju aldrig tränat lydnad men hon klarade hela platsliggningen utan problem. Jag gick inte tillbaka och belönade en enda gång! Och tandvisningen var inga problem. Vilken stjärna hon är!!

Man fick välja om man köra alla momenten eller bara några. Jag valde att strunta i apporten och ställandet eftersom de inte är klara ännu, jag ville bara få en lyckad träning idag.

  • Linförigheten var kanon!!!! Zorro hade superkontakt. Han trängde mig lite och kom lite före vid nån högersväng, men över lag var han skitbra!!! Poäng 9
  • Inkallning. Inga problem alls!! Kom som ett skott, verkade inte ha en tanke på att tjuvstarta. Jättebra ingång. Poäng 10.
  • Läggande under gång. Gick ok. Det var nått som luktade väldigt gott precis innan läggandet, så Zorro sackade in lite och snusade. Men han lade sig direkt på kommandot och låg fint hela tiden! Men jag gav dubbelkommando. Tror vi fick 7 i poäng.. minns inte riktigt! Jag är nöjd ändå!
  • Hoppet. Shit vad bra han är Zorro!!! Han hoppade perfekt, jättefin ingång. Poäng 10!
  • Helhet 10p.

Så ni kan förstå att jag var nöjd!! Vågade tom leka och belöna Zorro genom att kasta iväg lekis efter att vi var klara, och det trots att det var 2 hundar i närheten. När jag kallade på honom så kom han DIREKT!!! Tjooohoooo vad fin han var idag!!! Andra tips jag fick var att jag måste stoppa undan kopplet mellan momenten!

Är så nöjd med båda mina fina hundar!!!

En annan grej som jag är mindre nöjd med är att Mollan kommit på att man kan stjäla mat på diskbänken. Igår smakade hon i sig 2 råa frusna kycklingfiléer som låg på tining. Säkert jättebra för magen, inte! Hon såg i alla fall väldigt nöjd ut med sig själv... grr Nu får hon inte vara själv i köket mer! Zorro höll ju på med detta för någa månader sen om ni minns... men efter att jag lyckades ta honom på bar gärning en gång har han inte gjort om det! Vi får väl se hur det blir med Miss M.

Ha en bra vecka alla!

4 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Låter ju som om ni hade en kanonträning idag! Jättefina poäng, grattis! Bra jobbat! :)

Pamela sa...

Ojoj!! såå jätteskoj att läsa!! Alltid så skoj när det går bra, man blir så inspirerad då! :D Bra kämpat! Kraam!

Anonym sa...

Gnäll inte på min unge! Han har iallafall tio fingrar. Om de växer på fel håll spelar ingen roll! (rimmade, haha)
Nä, men jag fattar inte varför de gör tummar på vantar för så små barn.....det e ju inte direkt så att han förstår att han ska pula in lilltummen i det lilla hålet.....så hela näven är i stora vant-delen så får tumm-delen vara tom och se ut som de växer på fel håll =)
Kram! Linda och Cookie

Anonym sa...

Halloj ;)

Nu har jag och dogs tagit oss en promenad i detta räääliga väder men som dom säger det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.....
Vad fin Miss M var igår och du kommer få mkt glädje av den tjejen ;)
Hoppas du kan ta något med dig ifrån gårdagen och tycker att det lät vettigt <3
Ha en toppen dag ;)
M:-)