tisdag 6 oktober 2009

Sjukliga träningar!

Apu apu... nu har denna bruden var sjuk i i flera veckor. Är megatrött på att var febrig, ha halsont och känna mig låg!! Nu bara MÅSTE det sluta!!! huuua!

Igår stapplade jag iväg till lydnadsträningen. Linda åkte med mig, och jag blev mycket nöjd med att Cookie och Zorro inte var sura på varandra, varken i bilen eller sen på träningen! Faktum är att Zorro inte var sur mot en enda hund!! Tjoohooo! Verkligen nöjd med det, inte ett enda aggressivt utfall, toppen. Duktig kille!

Jag tränade ställande, körde med en leksak bakom oss. Det gick bra, han plogar lite och jag tar inte mer än 2 steg i från honom men med tanke på störning och att han faktiskt inte var ordentligt avrastad innan är jag mycket nöjd. Tränade inkallning på kort avstånd. Zorro tjuvstartade 2 gånger tror jag... det har han inte hållt på med innan, Linda tipsade att inte ta ögonkontakt med honom. Jag skall prova det nästa gång! Tränade även lite positioner för mig själv innan Linda hann komma ner till planen, körde speciellt halvt- och helt om till höger, Zorro har tendens att glida ut lite och hamna lite före mig där. Är det nån som har nått bra enkelt tips?

Cookie gick mycket bättre i linförigheten än sist jag såg henne, det var roligt. Annars var det spännande att påminnas om hur lite hundarna faktiskt kan från början, man glömmer fort!

Idag stack jag och Mollan till Lottie som hade träning. Vi har ju inte vallat på ett tag. Men nu känns det ju kul att starta upp igen!! Mollan gick fint, det märktes att hon var taggad, men det märktes också att hon är dåligt musklad och har kass kondis! Måste verkligen ta ta i hennes styrketräning igen. Funderar seriöst på att köpa ett simkort till henne! Annars gick hon fint förutom att hon gärna viker in mot fåren när man skickar höger. Men andra passet tog jag tag i det problemet och tryckte ut henne lite med longerpisken, sen gick hon bättre! Älskar att valla med Molly, men jag känner att mitt självförtroende är ganska kasst, måste jobba på att känna mig tryggare med handlingen!

Imorgon är det Zorros agility, skall bli jättekul, vi har tyvärr missat 2 gånger på raken nu...

Vallbild från skottland!!
Ha det finast!!

1 kommentar:

Pamela sa...

Shit så skönt att det gick så bra mellan Cookie o Zorro. Speciellt i bilen när de ändå låg jättenära varann! Zorro kanske ändå tycker det e lite mysigt med att ha flickor bredvid sig :)
Kram!