lördag 9 maj 2009

Årets första dopp!

Idag har Zorro badat! Jag och Johanna körde ner till Trelleborgs BK och kollade när vår agilitytränare Katarina tävlade. Tyvärr gick det inte så bra rent resultatmässigt för henne, men jag tror hon var nöjd med att hennes hund stannade på banan hela tiden i alla fall! 

För Zorro blev det en prövning att vara på en plan där alla springer, hoppar, hejar, slalomar osv. Det gick åt många klick och mycket godis idag, och ändå så fick Zorro ett antal aggressiva utbrott och skulle skälla på massa andra hundar, trist. Jag är inte så nöjd med dagens miljöträning, men han blev faktiskt bättre efter 45 min ungefär! Får försöka fokusera på det braiga! 

När tävlingen var slut gick vi ner på stranden. Vädret var underbart och Zorro kastade sig med full iver i vågorna, samtidigt som han skenade hit o dit efter måsar, knäppis! Eftersom han inte får vara lös utan var i sin spårlina så kan ni ju tänka er hur mina armar kändes sen! Zorro tyckte inte att det räckte att gå 15 m ut i vattnet, och han är stark. Fick också en genomsur gympadojja att klafsa runt i, men det var det värt, Zorro var HAPPY!!!!

Vi avslutade med att äta smarrig (Ben & Jerrys) glass innan vi körde hem. Härlig dag. Tack Johanna!!!

I eftermiddags har jag fortsatt att gräva ur till den nya rosenrabatten, släpat på massa skit och rensat ogräs, så nu är jag stendöd! Tur man är ledig imorn också, hoppas vädret håller i sig!!!

Kram!

4 kommentarer:

Annsofi sa...

Åh, jag missade att ni var i Trelleborg! Det gick iofs inget vidare för mig och Bianca heller och även Svea ägnade första halvtimmen åt att vråla åt alla som sprang framför henne. Fast hon lugnade sig också sen. Låter iallafall som om ni hade en härlig promenad vid stranden. Vi ses på onsdag hoppas jag!

Pamela sa...

Hade varit skoj m bilder =) Härligt att ha en hund som gillar vatten! åhh det finns ingen godare glass än Ben & Jerrys!! Vi ses på måndag! Kram

Annsofi sa...

Ja du, vad hände? Vad jag vet så här långt är att jag helt missade att se till så att vi hade kontakt. Tänkte bara på att springa på som attans, följden blev att Bianca kände sig helt utlämnad på balansbommen. Och därefter skulle vi ta däcket som såg jättekonstigt ut. Hon bestämde sig för att börja om från början och gick upp på bommen igen. Jag skärpte till mig och sen gick det bättre. Lotta filmade så jag får se vilka fler misstag jag gjorde sen. Man lär så länge man lever!:-)

Jenny sa...

Pamela: Ja bilder är kul! tyvärr är det mkt svårt att fota samtidigt som man far hit o dit i spårlinan, hehe! Så jag hoppas att Johanna skickar några till mig... hon hade i alla fall med sig kameran : )