söndag 17 maj 2009

Tid är pengar!

Ja så har det varit denna veckan. Jobbat sex dagar i följd så nu är jag rätt mör och Zorro rätt uttråkad! I onsdags var det agilityträning, nu har vi börjat med slalom och tunneln. Zorro älskar tunneln och han fattar väldigt snabbt vad slalom är... ja i alla fall de första 2 pinnarna haha! Den kursen är sååå kul och utvecklande för hunden, kan verkligen rekommendera!!!

I går var det avslutning för alla grupper på klubben. Så det var massor av hundar och folk på apellplanen. Vi hade lite jippo med:
  • rallylydnad
  • hundbowling (vilket innebar att man skulle få hunden att välta ner massa pet-flaskor på tid, kul!)
  • fångst av korv i en vattenspann på tid (Zorro var vid det laget så törstig att han först drack vatten i minst 1 minut innan han tog korven!)
  • agilitybana fast lite modifierad
Allt var jättekul, men tyvärr går Zorro lite väl mycket upp i varv när det är så mycket stoj och stim och massa andra hundar som skäller. Inte riktigt bra : ( 
Eftersom jag skulle jobba så åkte vi hem innan korvgrillningen startade, men vi fick med oss ett fint diplom för tävlinglydnadsgruppen hem!! Tack Britt-Marie för en bra kurs!!! Agilityn fortsätter som tur är ett par gånger till.

Nån vallning har det inte hunnits med på länge. Först hade ju fåren lite ledigt i och med avmaskning och sen har det helt enkelt inte funnits tid. Men imorgon skall vi äntligen hem till Lottie och träna igen!!! Skall bli fantastiskt roligt.

Slutligen vill jag passa på att gratta Camilla med Nouchi till första pris och klassvinst i LK1 och Anna med Pelle till förstapris och pallplats 2 i LKI. Ni är så duktiga tjejer!!!!

Så här skönt var det förra helgen när jag var ledig, fullt fokuserad på nya "Brukshunden" som hade kommit
Ps... inte mycket till solbränna ännu ; )


Vi håller på att anlägga en ny rosenrabatt, Zorro är väldigt hjälpsam, ni ser honom i bakgrunden, han vill bara leka med bollen : )


4 kommentarer:

Pamela sa...

Så fokuserad du ser ut när du läser tidningen, där borde ha stått nåt intressant =p Det var skoj på avslutningen, alla såna moment e så skoj =) jag tyckte Zorro skötte sig bra m tanke på hur många hundar där va o hur nära man går varan där o så :) nu såg jag ju inte allt iofs. Jag e så sugen på agilityn till hösten men jag vet inte hur jag ska göra, vill gå sök o träningsgruppen i lydnad också o det blir lite mycket =P Ha det bra i solen! Kram!

Jenny sa...

Hej Pamela! Kul att du läser bloggen: ) Ja artikeln handlade om fästingar! Jag tycker du skall välja agilityn... du kommer få en garanterat GLAD hund. Alla övningarna stimulerar glädje, eget tänkande och bra kontakt. Jag har varit mkt nöjd hittills! Kram på dig!

Pamela sa...

Jag har bestämt mig nu! Det blir agility till hösten. Mitt mål e att ta LP 1 m Kimba i år (man får satsa högt). O eftersom Kimba är måttligt road av lydnaden så blanda in sök + brukslydnad det får vänta o sen kan jag ju träna lydnad hemma så efter mycket funderingar fram o tillbaka så blir det agility eftersom det har vi inte hållt på m innan + att det var därför jag skaffade hund för agility verkade så skoj. Så nu 3½ år efter Kimba kom till mig ska vi träna det jag planderade från början! :D
Kram!

Camilla sa...

Tack så jättemycket Jenny! Kram :)