tisdag 28 juli 2009

Tävla?

Satt och funderade på att tävla... Pamela var ju snäll och upplyste mig om att både Oxie och Helsingborg har rallytävlingar i augusti. Tyvärr så lär ju Oxie inte vara ett alternativ längre eftersom de är stenhårda på att man bara får ha 3 gdk resultat i nybörjare sen måste man gå fortsättning... med hunden lös! Yeah right... haha, det är Zorro inte klar för! Och eftersom han ändå inte är i närheten av att placera sig när vi tävlar kan jag inte se måstet med att flytta upp så snabbt, anser att typ 3 reultat över 90 eller nått sånt skulle vara mer lämpligt! Jag menar 70 p kan man få och då har har hunden ändå gjort missar på varenda station! Tyvärr så jobbar jag den helgen som tävlingen i Hbg är... så nått tävlande lär det inte bli på ett tag verkar det som, trist!!

Snart kommer Pamela hit för lite träning och sen skall jag jobba hela kvällen. Isch önskar att man slapp jobba!

2 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Visst vore det underbart om man slapp jobba :)


När jag tränar linförighetens fösta steg med svängar har jag en tennisboll i ena fickan och en boll med snöre på i andra fickan.

Jag belönar efter några steg med bra ögonkontakt genom att klicka och ta fram en av bollarna.

Nästa gång går jag alla fem meter och gör en sväng med halt åt höger eller vänster, vid bra position o ögonkontakt klickar jag och tar fram den andra bollen.

Poängen är att bollarna är så olika, den ena slänger jag och den andra har vi dragkamp med så Pebbels är alltid allert och vaken för det är såååå spännande med bollarna, speciellt när de inbjuder till olika sorters lek.

Och det är ju spänningen och förväntan jag är ute efter.

Frida o Ösa sa...

Det är en "plastflärp" jag har i handen, för att sätta lite mer press.

Ne, tyvärr var jobbet på Kolmården bara en säsongsanställning, jag längtar verkligen tillbaka dit!

Hur går allt med Zorro?!

Kram Frida o Isa