lördag 4 juli 2009

Bilder från agility hos Emelie!

Ingrids fina Aussie Buddha!

Zorro tränar framåtsändande.

Lite lömsk eller?
Näää livet är härligt, bäst att ta ett patenterat rull!
Står och lyssnar på dagens övningar.
Igår träffades jag, Johanna och Annsofie på klubben och tränade lite. Verkligen lyxigt med så bra hjälp som Annsofie kan ge... hoppas du inte tröttnar på oss noviser ; ) Efter passet körde vi ner och badade hundarna i Yddingen. Zorro var överlycklig! Sprang i vattnet och simmade om vartannat, ville aldrig komma upp. Jag blev väldigt nöjd med att han umgicks bra med Bianca (Annsofies setter) och Svea (Annsofies tax). Johannas Kia var helt galen och verkade hur laddad som helst... måste få in den farten på agilityplanen : ) Leon ville däremot inte ens doppa yttersta klon, hehe!

Tack för en kul kväll tjejer! : )Idag har jag jobbat hela dagen och skall snart till Lottie på lite grillning... skall bli kul, men jag är jäkligt trött.... och skall jobba imorn med, så det lär inte vara jag som blir kvällens uppesittare!

Ciao!

3 kommentarer:

Sara å Vila sa...

Men shit, vad är det jag läser, en till hund.. oj vad roligt för dig.. så söt hon är... Hoppas verkligen det blir bra för er...
Ja, Vila hon är bra cool när det gäller det här med att bada, helt galen.. Hon skulle nog kunna bada hur länge som helst om hon fick bestämma =) Inga problem att simträna henne inte :P
Ha det så trevligt på din resa, ser fram emot den mycket kan jag tänka mig... =)
Kram sara å vila

Lucas & Co sa...

Hej å tack för gratulationerna! Ja Emma var verkligen jätteduktig, jag blev imponerad, så liten tjej och så stor hund =).
Utställningstermerna är en djungel, jag håller med. Jag kan ännu inte alla uttryck och i vilken ordning allt ska komma men jag vet iallafall att först tävlar hunden i sin ras, dvs Cookie tävlar om att bli BIR (bäst i rasen) bland valpar. Sedan tävlar de vuxna för sig om BIR. Valpar går inte tillsammans med vuxna (de har ju inte samma förutsättningar då kroppen är under utveckling från vecka till vecka). Så Cookie blev då först BIR-valp. Igår var det bara två valpar, Cookie och broren. Broren blev då BIM (bäst i motsatt kön). Säg att det hade varit fyra tikvalpar och tre hanvalpar med på utställningen. Då hade den bästa tikvalpen och den bästa hanvalpen(först går alla hanhundar mot varandra och sedan alla tikar mot varandra) fått tävla mot varandra om vem som blir Bäst i rasen. Den ena blir BIR och den andra blir då Bäst i motsatt kön (BIM). Den som då blivit BIR går vidare till Gruppfinal. Alla raser är ju uppdelade i grupper, briarden går i Grupp 1. Det gör även rottweiler, australien shepherd, bouvier mfl. Så den bästa hunden i Grupp 1 blir då BIG (bäst i grupp). Den hunden går sedan vidare till BIS- finalen. Då tävlar den bästa hunden från alla de olika grupperna (det är väl elva grupper tror jag) om BIS (bäst in show, dvs den bästa hunden av alla som varit med på utställningen). Där kom vi alltså trea. Den tredje bästa hunden på utställningen (av valpar, valpar och vuxna går som sagt inte tillsammans). BIS-3 valp blev vi alltså.
Hänger du med? hahahaha....
Först ska du bli BIR
Sedan ska du bli BIG
Sedan ska du bli BIS. Då har du vunnit över alla!!! Å det är få förunnat! BIS valpen igår blev en jättesöt australien shepherd. Å hon som ägde den hade ingen koll på utställningar så hon fattade inte riktigt hur stort det var att hon vann hahaha...... Vi andra stod å ropade GRATTIS å hon stod mest och såg förvirrad ut hahah!
Vi fick lite priser oxå, de som blir placerade på plats 1-5 får priser. Igår bestod priserna av tuggeben, foder, en väska, en frisbee och hundgodis. I min påse iallafall =). Det brukar vara riktigt fina priser till de vuxna hundarna, tex 15 kg foder, ett års gratis försäkring, utställningstält och annat. Sedan kan man oxå få Cert, Cacib och CK på utställning men det tänker jag inte gå in på för då blir detta inlägg längre än det redan är hihi. Men du behöver tre CERT för att bli utställningschampion. Åsså ska det vara för tre olika domare. And so on..... DJUNGEL som sagt.
Nu ska jag städa lite medans lillen sover. Ha det bäst, kom gärna och hälsa på någon dag, kram!

Pamela sa...

Så fina bilder =) Skoj att det går bra! Kul at vi ska tävla i morgon!! :) Vi ses då! Kraam!