söndag 12 juli 2009

Helg fylld av jobb!

Isch ja... inte så kul denna helgen! Jag jobbar C-turer hela helgen, så jag hinner typ bara gå upp, äta frukost, ta ut Zorro på en runda och sen måste jag köra till jobb. Sen är jag inte hemma förän 22 på kvällen, inte så kul! Längar efter att vara hemma med min fina man och bara pyssla med huset!

I torsdags var det agilityträning hos Emelie. Emelie är en väldigt positiv människa som är bra på att förklara, jag är nöjd med kursen! Jag tänker inte skriva nån speciell träningsrapport. Men vi tränade däcket, långhoppet, platten, vippen, slalom och lite bakombyten... en hel massa alltså! Zorro var sitt vanliga lite aggiterade jag när de andra körde... En grej som hände var att Zorro mitt i slalomträningen får syn på nån jäkla fågel (tror jag) ute i havrefältet och det sa bara svisch... så hade han stuckit. Jag såg hur fältet böljade lite hit o dit där han sprang sen blev det stilla, shijt! Jag ropade givetvis på honom.... helt öde.... men efter ca 1 min kom han tillbaka, jättenöjd med sig själv. Han skuttade då som en rådjur i åkern (det var väldigt charmigt..) Då fick man ju behärska sig för att inte vara sur..... : / Så allt som allt ledde detta till en klar förtroendesvacka mellan oss... än en gång påmindes jag över varför jag inte har min odåga till hund lös!

Måste sticka nu, ha en go helg alla!

Inga kommentarer: