måndag 20 juli 2009

Segt!

Det har varit lite segt på sistone. Inte så mycket träning precis.. jag har jobbat mycket och inte känt mig motiverad. I fredags lyckades mitt åbäke till hund dra omkull mig i kopplet när han snabb som en vessla pep efter en kanin kl 05:00 på morgonen (= jag i en halvdvala). Resultatet blev en skadad axel och diverse skrapsår... inte kul! Zorro har sedan dess varit inåd hela helgen och jag har varit i smärta. Men jag har röntgat och inget var som tur var brutet.

Men idag kom i alla fall lusten att träna lite tillbaka. Jag och Zorro mötte Johanna med Kia och Leon på klubben och körde lite agility. Och hör och häpna så gick slalom från fel sida jättebra idag, tjoohooo! Sedan käkade vi en god lunch, smarrig sallad från intermezzo, på klubbens veranda. Mycket trevligt!! Tack vännen : ) Tyvärr sticker Johanna till norrland på lite semester nu... kommer sakna dig sweetie!

Imorgon kommer äntligen Ebba hem från sjukhuset. Hon har ju legat inne i typ 2 veckor med dubbelsidig lunginflammation, inte kul! Så jag skall hämta henne och sen hjälpa henne komma iordning lite... b l a bada hennes hund Zackie och handla mat och så.

Sen är dax får jobb resten av veckan. Jobbar 2 helger på raken nu... suck...
Ha ett par underbara dagar!!
Kram

6 kommentarer:

Pamela sa...

Hej! Hoppas allt e bra! Ska vi boka ny tid att träffas o gå m Zorro o du visar lite vad jag o han kan träna på? :) Kram

Lucas & Co sa...

Huvva, inte ska du stå på näsan sådär..... Fast det har väl hänt mig oxå med Avanti =) men som tur var gjorde jag mig aldrig direkt illa. Hoppas du mår bättre i kroppen nu! Ha så enormt trevligt i Skottland, kram!

Pamela sa...

Hmm, anmälan till Hörby har gått ut för det är på söndag :/ Hmm, denna veckan funkar inte så bra då tyvärr. Hur jobbar du nästa vecka??? Kram!

Pamela sa...

Oxie har en rally tävling den 30 o helsingborg den 29 augusti så du var bara på fel klubb!! ;) Annars bra koll! haha. Anmäl dig till nån av de!
Ring du :) Kram

Susanne och Pebbels sa...

Yes, självklart kan du länka till mig :) Jag är inne hos dig och läser ofta också :)

Kram kram

Camilla sa...

Du får jättegärna följa med när vi ska simma! Jag har inte bestämt när det blir än men jag hör av mig när det är dags :) Vad roligt att du ska få en vovve till! Hur ser hon ut? Har du några bilder på henne? Hur gammal är hon? (tusen frågor :) Kram