torsdag 2 juli 2009

Heat!!

Ja sommaren har anlänt! vilket är underbart, men det hade varit lite mer underbart om man slapp jobba och kunde ligga hemma och skvalpa runt i poolen dagarna i ända i stället! Zorro är också varm, han får sina dopp med trädgårdsslangen... han ser lite missnöjd ut först, men sen njuter han! I poolen är han portförbjuden!

Jag har lyckats dra på mig ett envist ryggskott som pajar tillvaron lite. Painkillers, tigerbalsam och gnäll är min meny för tillfället : / Inte så kul...

Nått som däremot är kul är att lånet i banken är klart nu, så jag håller på och letar efter en ny bil! Skall bli jäkligt skönt med aircondition : ) Min gamla bil som inte ens har elhissar i fönsterna är som en bastu nu!

Bitarna börjar falla på plats inför resan. Johanna skall ta med sig Leon (som turligt nog har alla papper iordning). Fick sms från Bobby häromdagen... och Molly mår utmärkt, skönt att höra!! Imorgon skall jag hämta mitt nya regnställ från Engelsson... inte för att det skall regna på semestern.... men just in case så att säga! : S Måste bara shoppa ett par bra gummistövlar också... som skall ligga och ta plats bara, givetvis! Och givetvis måste jag och Pamela träffas och träna lite på hennes och Zorros promenader... så de vänjer sig vid varandra! : ) 

Imorgon skall jag, Annsofie och förhoppningsvis Johanna (vet inte om jag frågat henne...??? senil är jag) träffas och köra lite agility på kvällen, hoppas det fläktar då! Skall bli skit kul! 

Annars är det mycket jobb nu.. jobbar hela denna helgen, nästan hela nästa vecka plus helgen. Phu!!! Jobba is jobbigt!

Ha en bra helg!!

6 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Härlig blogg. :) Jag hittade hit genom Fridas sida. Kul att läsa bloggar om andra Border Collies. Verkligen fin header du har på bloggen.

Susanne och Pebbels

Susanne och Pebbels sa...

Jag håller på och tränar in momenten för Lydnasklass 1 men om jag tror inte att jag ska tävla. Har inte riktigt nerver för det. Fast på ett sätt skulle det vara roligt att bli bedömd någon gång. Jo, Poppy och Pebbels har samma Pappa "Oscar" (Somollis) Jag gick tävlingslydnad 1 (för Emma) på Freestyleshopen, det är så jag kom kontakt med Frida.

Hälsn. Susanne

Susanne och Pebbels sa...

Är Poppy en tik? Jag trodde att det var en hane. Jag ska surfa in på Fridas hemsida och kolla för säkerhetsskull ;)

Susanne och Pebbels sa...

Nu har jag fått klarhet i hur det ligger till :) Poppy och Pebbels är inte syskon, de är släkt! :)

Jennie och Exxa sa...

Vad fin Zorro är! :)

Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll!
Hoppas det gått bra att jobba.
Kram J