onsdag 29 oktober 2008

Hejsan hoppsan! Träningen i måndags var bra. Det enda som var lite trist var att det var mycket tid vi bara stod och tittade på varandra... då blev Zorro uttråkad. Men ledarna sa att de första två gångerna var upplagda på det viset för att alla skall förstå filosofin. Annars kändes det som en kurs som kan ge något. Det enda bra med att Zorro blev uttråkad var att han började söka massa kontakt med mig utan att jag hade något godis! Matte matte... kom igen vi hittar på något!

Igår träffade jag johanna och hennes söta Akita Kia på klubben. Vi hade nog mest tänkt låta hundarna leka och sen träna några få moment, men det visade sig att alla träningsgrupperna kör på tisdagar så det blev lite ändrade planer. Valphagen var upptagen så där kunde vi ju inte släppa dem, det slutade istället med att vi körde lite övningar inför allmänlydnadspasset. Zorro var rätt ofokuserad och ville mest lukta i gräset en massa, trist. Men inkallningarna satt som en fläskläpp i alla fall!

Nu på morgonen har vi varit hos Lottie och vallat. Jag var lite orolig att Zorro skulle glida tillbaka till sitt ouppfostrade beteende nu när inte Bobby var där men det oroade jag mig i onödan för. Zorro skötte sig mestadels fint, det är bara matte som måste få bättre styr på höger och vänster samt att lära mig var jag skall befinna mig i förhållande till fåren och Zorro. Inte alls lätt faktiskt. Tur Lottie kan hjälpa till och instruera! Jag blev också mycket nöjd att jag kunde avsluta vallningen på inkallning och gå med Zorro okopplad i fårhagen utan att han sprang tillbaka till fåren, det trodde jag aldrig. Måste försöka börja lita lite mer på Zorro!

Skall nu strax rusa till bussen för att åka till Malmö och jobba... ända till 21:30... ååååååå inte hemma förrän 22:30 ikväll. Suck! 

Kramisar 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny!!!
Nu kan jag skriva!!! :-)
Har dåliga nyheter om tisdag! Tvungen att jobba! "Råkade" gå förbi mitt gamla jobb idag och fick msamma några kvällspass, så vi måste titta djupt i dagböckerna och hitta en annan dag!! Ska vi mailas om dag?
kraam ha det jättefint =)

Anonym sa...

Hmmm. Glömde skriva att det var från Lottie!!
Sry!!!
Jag som fått lite oväntat jobb!! :-)
vi hörs!!! ;o)

Anonym sa...

Hej!!
Så kul att träningen går så bra med busen Zorro! Nu börjar Mira bli bra i sitt ben så kanske, kanske kan de för rasa av sig lite när vi måste plugga! Kramar Carina