tisdag 21 oktober 2008


Reeeegn och reeegn... så har denna dagen artat sig. Därför var det inte ens lönt att ta fram kameran på kursen. Ni får därför njuta av en annan vallkurs bild från en lite soligare dag. Idag har det varit tufft att heta Zorro, Bobby accepterade inte Zorros dragande i linan och totala nonchalans mot föraren = mig då : / Så det blev hårda tag, men efter en hel dag av diciplinerande av Zorro så kändes det som att han började lyssna! Men Zorro utmanade verkligen Bobby om ledarskapet först, jäkla hund att vara styvnackad. Hard as rock! Så nu är regeln att Zorro inte får vara lös bland fåren förrän han är 100% säker på kommandona och respekterar mig och pisken. Det är bra tycker jag, Zorro är en jävel på att försöka ta över kommandot och regera familjen. Så dagens träning skall förhoppningsvis ge lite resultat i den dagliga träningen hemma också. Jag hoppas hinna åka och träna en gång till för Bobby imorgon. Jag vill samtidigt passa på och rikta ett stort tack till Lottie som anordnar dessa kurser på sin mark med sina får!!! Nu är det så tråkigt att som student så kan man inte ha ledigt på sina lediga dagar, så nu måste lilla jag sätta mig och plugga... suck! Men jag skall i alla fall glädja mig åt att jag fick tillbaka min stora inlämningsuppgift om the nursing process idag, och den var godkänd! Tjohooo... hade varit grymt att behöva komplettera. Så nu säger jag hej å avej för nu, ha det bäst!

1 kommentar:

simsim sa...

Grattis till godkänt, vad skönt! Och hoppas att Mr Zorro ska börja lyda lite bättre nu.

Puss!