söndag 26 oktober 2008

Mmmm så var det söndag och jag är ledig. Då öser givetvis regnet ner hela dagen, min näsa har börjat snora och jag nyser så där lite lagom två gånger per timme. Då känns det så kul att veta att jag nu skall jobba fem dagar på raken och läsa till tenta på kvällarna. Fan vad det e gött att leva! Imorgon börjar i alla fall "släng kopplet kursen" på hundkörskolan här i Svedala, skall bli spännande att se vad de har erbjuda. Filosofin är utifrån den omdebatterade Jeppe Stridhs metoder... får se om det kan passa Zorro. Tanken är att man tränar sin hund utan godis och har klara regler för vad som är tillåtet och inte. Verkar ändå vettigt på nått vis... Målet med kursen är att kunna ha hunden lös... och det är ju verkligen nått Zorro behöver lära sig. Idag trodde jag att jag skulle tömma poolen och städa lite i trädgården, men det har det typ inte blivit nått med. Det ända som blivit gjort är att jag har städat ur fåglarnas lilla mathus och fyllt på med massa solrosfrön. Jag antar att alla småfåglar har undrat vad det är för några snikna typer som flyttat in i huset eftersom det dröjt så länge. Och så har jag ju pluggat en del förståss. Just nu pågår matchen mellan Arsenal och West Ham, men jag har ju bestämt att inte se en enda match denna säsongen då jag fått för mig att Arsenal förlorar då! Nu står det 0-0 i alla fall. Nu skall jag gå ner till Zorro och träna med apporten lite.. måste få honom att vilja hålla den längre. Som det är nu spottar han ut den efter ca 5 sekunder, och det duger ju inte! Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Zorro! Det hade ju varit wunderbaart om han kunde börja gå lös. För vi vet ju hur det gick sist han hälsade på, hehe..

Puss och Kram!