fredag 24 oktober 2008

Jaha... så regnar det igen! Typiskt att man då har en zorro som inte alls bryr sig att det regnar... han vill gärna gå på långpromenad ändå. Får nog snart dra på mig mina inte allt för hela regnbyxor (håller bara ett ben torrt) och gå ut ändå. Var i onsdags och körde en träning till för Bobby, och vet ni vad?... zorro skötte sig jättefint. Jag blev så glad av att se honom röra sig på ett kontrollerat sätt runt fåren. Zorro själv var supernöjd, han fick också valla lös, eller i alla fall med linan hängande efter sig. Bobby styrde honom höger och vänster om runt fåren... min hund är en arbetsnarkoman. Trots att han då, enligt Lottie och Bobby, är lite fet så orkar han ju springa helt förvånansvärt länge. Jag var i alla fall extremt nöjd med honom!!! Vi längtar redan tills nästa träning. Igår var vi nere på vår allmänlydnadskurs nere på klubben. Det var klickerträning som stod på programmet. Ha ha tänkte jag... försökte klicka in Zorro precis när han kom till oss men den knäppisen blev ju rädd för klickern. Så igår körde jag lite självständig träning, bryr mig inte om att prova med klickern igen. Efter träningen lät jag och min träningkompis Johanna med sin fina akita Kia hundarna leka. Kul tyckte Zorro, men han blev nog lite putt på att Kia inte orkar springa så länge som han! Nä nu hägrar regnet, Zorro vill inte vänta längre. Har förresten ändrat inställningarna i bloggen så att vem som helst kan lägga en kommentar, jag visste inte ens om att det fanns såna inställningar. Snacka om att vara ett tekniskt snille, haha!

Inga kommentarer: