söndag 19 oktober 2008

Ja ha... så där lagom när blondinen bella, eller vad hon nu kan tänkas heta, lägger ner sin blogg (och det troligen blir helt ute att blogga) så kände jag att jag måste skapa en alldeles egen blogg. Eller snarare så kände jag en enorm lust att berätta om min söta, vilda och galna hund Zorro. Eftersom min man nog börjar tröttna på hundhistorier så återstår det ju bara att plåga er bloggläsare. Så detta är alltså en blogg om Zorros liv. Idag har Zorro haft det lite sådär lagom tråkigt, matte har ju varit på sin praktik hela kvällen. Husse har varit en ängel och ställt upp med både promenad och kvällsmat men det är ju inte samma som när matte är hemma. Detta måste givetvis kompenseras, inget glömmes. Så imorgon är det utlovat en promenad i bokskogen med den snygga dobermannen Mira. På tisdag blir det livat, då får fåren på Albäcksborg hos min valltränare Lottie akta sig. När Zorro vallar då jävlar skall det gå i minst 100 knyck! Detta är då inte godkänt av matte... jag vill ju helst att Zorro skall uppföra sig väl och inte skena runt fåren som en annan vildhund. Träningen på tisdag sköts av Bobby Dalziel. Skall bli grymt kul!!! Skall försöka få med mig kameran och se om någon av de andra deltagarna vill fota. Nä.. nu skall det nannas i minst dubbelfart, har många timmar att ta igen. Både Zorro och mannen sover redan... endast bloggaren är vaken, trots att snön inte lyser vit på taken. Oj stackars er... drabbas av denna knalltorra humor! Nighty!

3 kommentarer:

simsim sa...

Nej, nej, inte knalltorr. Min typ av humor! Fan vad kul att du har börjat, jag ska såklart läsa så ofta jag kan!!

Puss och Kram!

Lucas & Co sa...

Kul att du kommit in i bloggvärlden! Förmodligen är det snart helt ute att blogga och något annat blir hett och inne istället, men som sagt, vi börjar bli gamla och ligger ju lite efter hahaha.... Kram kram!

Master pt sa...

Hmm och dum som jag är så trodde ju jag att det var min lilla insats som ej skulle glömmas ;)