måndag 20 oktober 2008

Ja då har man suttit framför datorn typ hela dagen. Ögonen är röda och skallen känns som mos, detta är verkligheten för dagens student. Men så är ju också transcultural seminariet klart, ja i alla fall att skickas in för bedömning. Hoppas bara min utmärkta syrra vill titta lite på stavningen. För er då som inte vet... så valde jag att läsa hela min sista termin som internationell kurs, d v s att allt är på engelska, även då tentor och inlämningsuppgifter. Det kändes som en jättekul idé från början... nu.. njaaaa!

Zorro har i alla fall fått sin utlovade promenad med Miran i bokskogen i morse. Det är Miras ägare Carina som är min bästa kursare denna terminen... vi får plågas tillsammans. Men vi har ju vanan inne, vi skrev C-uppsatsen ihop förra terminen. Då lär man känna varandra rätt bra : )
Mira och Zorro har sedan haft världens race i trädgården här hemma. Det är knappt man vågar titta när två hundar springer i full fart bland massa träd och buskar utan att se sig för ordentligt... men inga skador idag i alla fall, phu!

Nu skall jag strax åka till Camilla Kösters stall och rida en lektion på min älskade kicka Adrienne. Henne får jag berätta om en annan dag...

Kramar på er!

1 kommentar:

simsim sa...

Kul med ridlektion! Jag läste en artikel om Camilla i Ridsport, jättebra var det!

Nu är det i alla fall inte så lång tid kvar av din alltför plågsamma internationella utbildning, ska bli skönt att få tillbaka dig :)

Puss och Kram!