söndag 7 juni 2009

Jobbehelg!

Så... nu har man jobbat 5 dagar i rad. Men det har varit 5 bra dagar, haft bra kollegor och känt att det är rätt kul att vara syrra!! : ) Imorgon är det en ledig dag innan det är på det igen, jobba jobba jobba....

Zorro har fått ta det lite lugnt några dagar vi har promenerat och tränat lite agility och lite rallylydnadsmoment. Zorro är jätte-på i träningen och väldigt exalterad, speciellt när vi tränar slalomen... kul! Han har nästan fattat att han skall gå in i slalomen även när han är på min högra sida också, duktig plutt!! Jag har bestämt mig för att anmäla till rallylydnadstävling i oxie i mitten på juli.. kan vara kul att ha nått annat att fokusera mot än VP:et... behöver nog tänka på nått annat ett tag. Det hade varit kul om nån annan också hade lust att anmäla dit... så vi kan ha lite sällskap : )

I fredags var vi hos Ebba och kollade när Emma Willblad och Frida Binette tävlade med alla sina hundar i Talang. Vilka duktiga tjejer med fina hundar!! Jag är imponerad, att klara sånt under sån press. Tyvärr gick de inte vidare till finalen, men det finns en sista chans... om alla vi går in och röstar på Stardogs på Tv 4:s hemsida så har de chans att komma med på tittarnas val, kolla här!!!!

Imorgon skall vi till Lottie och träna lite på fåren. Vi har bestämt att vi skall ta ner Zorro i den lilla hagen och bara träna små enkla övningar så att träningen verkligen har all chans att lyckas och bli rolig. Håller tummarna för det!

På eftermiddagen kommer Susanne från masseradinhund.se hit och skall provmassera Zorro, skall bli väldigt intressant att se hur plutten reagerar på det?!

Nu är det filmtajm i sängen som gäller, kram på er alla fina människor!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

godmorgon.
Lycka till med vallningen idag. Har inte tränat någonting med mina hundar på länge det är verkligen dax. Ha det gott så ses vi på onsdag. Kram J

Pamela sa...

Jag har också planer på att anmäla mig till Oxies rallytävling, men är lite osäker på om jag är hemma då, men är jag hemma så ska jag tävla! Alltid skoj om man e fler!! :D Vi hade kunnat träffas o träna lite fast denna veckan är tyvärr full =(
HOppas vallträningen går bra!! :) KRAM

kee&Johan sa...

hej jenny! Vi kommer åka till kämpinge på onsdagkväll och träna, med Anna och Madde,ska du dit? ha det jättebra så ses vi kanske snart
Johan&Kee och Eyes