tisdag 16 juni 2009

Lite positivt!!!

Igår var vi och vallade hos snälla Lottie som ställde upp med bra tips! Och kryss i taket så gick Zorro bra!!! Han gick ut fint i hämtet, och var förhållandevis reglerbar. I´m pleased! På måndag får vi ta en riktig genomkörare med Bobby och sen be till VP gudarna att vi får lugna får på tisdag!!! Imorgon sticker vi och tränar lite till, hoppas på att kunna träna igenom en hel VP-bana då!

I lördags träffades jag och Johanna på klubben och körde lite agility. Zorro gick skitbra! Hoppade däcket som ingenting, tog kombinationer av 2 hinder och tunneln. Han var lös på planen och lyssnade mycket bra på en lycklig matte! och som han lyser.. han älskar det! Johanna tog massa bilder som jag ivrigt väntar på att hon skall maila över : )

Det har ju varit agility SM (b l a). En hund från Lotties kennel Somollis vann agility large. Grattis Sven Karlsson och Somollis Toadhill-Flax. Jättefina bilder från tävlingen kan ses här. Roligt att Lotties uppfödningar finns representerade i de högre klasserna!

På torsdag börjar den nya agilitykursen hos Emelie Norrman, skall bli så spännande.... mest spännande att se om man hittar dit till en början. Hon bor nånstans i tjottahejti vid Sjöbo ; )

Ha en bra vecka alla goa människor!
ps... imorgon blir det spännande, skall träffa syrrans nya tjej för första gången. Men hon har ju en hund (som är BC korsning) och tillhör Svedala BK så kan det bli fel... näää?!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, njae... vill väl inte påstå att det har gått snabbt. Det tog ju ett år för oss att ta LP1, med tassbekymmer och mög.
Moment som inte är färdiga? Alla...typ *skratt*! Håller på att träna in dem i delmoment och stadga på de som börjar bli färdiga. Men så går det tillbaka lite ibland, så då måste vi gå tillbaka, åsså går det fram... Ja, du vet.
Tradit att det inte blev något England för er i sommar! Finns ingen annan chans längre fram?
Norrman? Heter hennes mamma Åse (eller Aase stavas det nog...)och har labbe? Isåfall har våra föräldrar umgåtts förr i tiden... Lycka till på agilityn!

Unknown sa...

F-låt, skottland var det juh... Inte England som jag skrev!

Jenny sa...

Hej Anna!
Jag har ingen aning om vad hennes föräldrar heter... det blir första gången jag träffar henne imorgon. Länk till hennes sida finns i min blogglista om du vill kolla!

Okej... inte snabbt så, men jag menar att ni behövde inte så många tävlingar för att klara det : ) Jag har full tillit till att Pelle snart kommer att vara redo att starta i tvåan, ni är ett bra team!

Mm skittrist med resan... : (

Ha en fin solig dag!