måndag 23 februari 2009

Anmält och klart!

Nu har vi skrivit in oss på terminens kurser nere på klubben. Zorro och jag skall gå både agility och tävlingslydnad. Det skall bli skitkul, extra kul eftersom Johanna också skall gå samma kurser. 

Vi passade på att träna lite idag också. Jag är sååå nöjd med plutten idag! Han verkar ha kommit bort från ovanan att backa in i rutan nu... skönt, hoppas det håller i sig! Tandvisningen går också bättre och bättre. I och för sig känner han ju Johanna nu... men ändå! Han var ju spänd med henne också i början. Ställandet var skitbra idag... han stannade direkt och jag gick ifrån honom utan att stanna själv! Tjooho! Apporten går också bra... men han tuggar lite!

Kia gick jättebra idag, hon håller apporten men ser jättekul ut för hon svänger huvudet hit å dit hela tiden. Ställande och läggande under gång har Johanna verkligen lyckats träna in bra! Good work! Johanna skulle testa med rutan... men Kia var mest intresserad av att springa och hämta konerna, haha.. hon är så söt lilla krokodilen!

Imorgon skall vi valla och käka lunch hos Lottie, kuuul! Sen på eftermiddagen skall vi hem till Carina och hennes Dobermann Mira på fika, skall bli kul att se deras nya lägenhet. Vi har ju inte heller setts sen examen, så det skall bli så roligt! Det var länge sen Mira och Zorro sågs, hoppas det går bra!

Sov gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit så skoj att det går så bra m lydnaden!! o jag e inte alls avundsjuk på att du ska gå agilityn.. inte alls xD kul att det går bra m Kia också, fattar inte hur Johanna kan ha sånt tålamod, önskar jag m hade det!! kram

Anonym sa...

Halloj!

Vad kul att du ska gå kurser!
Kommer att gå kanonbra!

Jag jobbar 6 nätter denna vecka...trist..

Kanske vi kan planera in en träningsdate nästa vecka? Jag jobbar bra onsdag/torsdag natt då.
Hur se din vecka ut??

Stor KRAM till er :)

Anonym sa...

Godmorgon!!
Det var kul att träna sist, lite variation.
Zorro är jätte duktig det går framåt hela tiden.
Jag hoppas det håller på vänder med kia. Ska träna mer med att hon ska komma tillbaka direkt.
Ha en bra dag kram J

Anonym sa...

Skojar du?! Det ska bli hur kul som helst att gå agility. Har sett fram emot det här hela hösten! :-D Det nya upplägget ska bli intressant, tror och hoppas att det kommer att funka för alla.