fredag 20 februari 2009

Bilder på Zorro, Nicki och Twenty!

Idag blev det en härlig valldag hos Lottie!!!! Tyvärr måste nått ha hänt med kameran för det blev inga bilder på Zorro när han vallade trots att Lottie fotade... skumt! Men det blev i alla fall bilder på Lottie med Nicki och Ingrid med Twenty (tror hon stavar så???). Nu i eftermiddag var jag och Johanna i skogen med alla hundarna och gick 7 km rundan, mycket skönt, speciellt eftersom nyårslöftet om kakor gått åt helvete denna veckan! Skärpning till nästa vecka : /

En härlig dag har det varit alltså!

Zorro väntar på sin tur! 

Får är det enda som betyder nått!

Nicki 9 månader hanterar en stor flock!











Ingrid med Twenty som har NZ påbrå!



Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

härliga bilder....
Tack för igår det var jätte skönt, det känns idag:)
kram J

Anonym sa...

Godmorning!!
Vi ses ju snart, men jag måste bara kommentera bildena av Nikki!! Hon är precis som du sa väldigt plain (man kallar det så när de inte sänker sig med hela kroppen, som Zorro gör typ, han har istället mkt stil, och det kallar man på engelska classy eller stylish) ha ha vallningen har ett eget språk ;-) Men farsan Spot har inte världens lägsta stil, Tom kör honom alltid på benen dessutom, men han är himla effektiv så jag får nog vänja mig vid en annan typ av hund att köra :-)
Jag är jätteledsen att det inte blev bilder!!! Kan ta några med min kamera idag när du tränar! Jenny med Vän och Kompis är redan här och promenerar på stora fältet, Vän är lixom Zorro galen i att valla!
Ses snart!
'Kraam Lottie