onsdag 25 februari 2009

Mira & Zorro

Jag utanför Lotties hus! i årets förhoppningsvis sista snö!
Mira och Zorro ligger i hallen och väntar på nått gott.
Japp... nu kom det sa Zorro!
Blir det mer?
Nähä.. då fick man väl ställa upp på ett foto.
Ja som ni ser har vi varit hos Lottie igår. Vallningen gick jättebra. Zorro ligger konstant för tajt på fåren men han gör inget dumt, men jag önskar ändå att han ville ta ut lite mer. Jag tränade drivningar, små hämt, och att skicka honom höger eller vänster när jag står brevid honom (dock är vi nära fåren då!). Men peppar peppar så verkade han faktiskt ha fattat att han inte skulle springa rakt fram bara. Så det räckte med att jag placerade longeringspisken framför honom, jag behövde inte hålla i linan och hålla tillbaka honom. Allt som allt nöjd alltså! Det roliga var att det var en annan stor flock ute på fältet, Zorro såg dem inte men kände doften av dem... flera gånger lyfte han huvudet högt i luften och vädrade... men han behöll ändå fokus på sin flock ; )

På eftermiddagen stack vi hem till Carina och Mira i deras nya lägenhet (ja.. Marcus bor där oxå, hehe). Det var en jättefin marklägenhet med stort fint uterum, men de väntar fortfarande på tapetsering av vissa rum. Carina hade bakat goooda kanelbullar... så jaaa ok nu rök nyårslöftet denna veckan också.. shit att man skall ha så dålig karaktär : (

Idag har det varit jobb för hela slanten, men eftermiddagen var trevlig för då var vi i personalen på en vidareutbildning om reumatiska sjukdomar, intressant! Och förresten så vann Arsenal igår, thooohoo!

Imorgon skall jag gå och ta ett läskigt cellprov, obligatoriska kontroller... men lika drygt varje gång. Gillar verkligen inte gynekologen. Phu... tur syrran ställer upp som moraliskt stöd, tack sis! Annat som väntar är träning hos Lottie och medlemsmöte med öresundsvallarna. Japp, mycket som händer nu.. så är det! Därför måste man gå och däcka nu när klockan bara  21:00!

Happy days!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsvejs!
Skulle bara kika in och kolla läget, hoppas allt är bra!? Vaa fin han e din Zorro, han å Sally är verkligen lika varandra :)
Ha det gött
Kram Anna