söndag 8 februari 2009

a late evening...

Så har denna helgen gått, alldeles för snabbt : ( om jag får tycka nått. I lördags steg jag upp tidigt för att sticka hem till Ebba för att fixa en lunch till hela familjen. Mamsen och Ingvar skulle nämligen komma ner med pickupen och hjälpa oss flytta en soffa som vi fått av Ebba. Det blev en trevlig dag med god mat.. men jag hade nog egentligen behövt en sovmorgon! Tack för hjälpen och soffan!

På kvällen kom världens bästa syrra hit och käkade middag med oss. Sen satt hon och jag framför brasan och snackade skit till sent på natten... då var jag så trött att kunde kräkas! Så idag blev det en ordentlig sovmorgon, ända till klockan 10 aaaahhh så skönt! Tur man har en hund som också gillar sovmornar : ) 

Vid lunch körde jag och Zorro hem till Lottie för lite vallträning. Vi var många från Öresundsvallarna som tränade idag, så det blev inte så lång träning men Zorro gick i alla fall bra! Jag har ju inga nerver heller... jag blev ju nervös av att bara behöva träna när det stod massa folk och tittade på oss! hmmm måste nog lära lite tävlingspsykologi om vi skall kunna tävla sen. Lottie... du kanske hjälper mig? du är ju psyksyrra! : D

På eftermiddagen var det dax för öresundsvallarnas årsmöte. Jag är ju ny medlem from detta året, så det var kul att komma dit och se lite vad det är för folk som är aktiva. Jag blev vald som suppleant i styrelsen, men det verkade mest vara för att ingen annan offrade sig... men jag är ju rätt så road av föreningsgrejor och har ju alltid varit aktiv i stallets aktiviteter innan, så jag hoppas det skall bli ett kul vall-år!

Imorgon är det jobb igen och jag känner mig lite krasslig med halsont och småfeber... bull! Hoppas jag vaknar som en ny människa!
Kram på er!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag e nere nu igen.. Vill du träffas o träna nån dag?

Lucas & Co sa...

Krasslig ja...då e vi två. Lucas har varit sjuk å nu har jag känningar i huvud och hals. Bara att amputera. Jobba inte ihjäl dig, kram!

Lucas & Co sa...

Ja d e livsfarligt...att skaffa barn....man får inte sova det första halvåret....så sjuk blir man....men det är värt alla krämpor i världen att få en sån liten guldklimp =) Kram!