måndag 2 februari 2009

Första dagen på jobb!

Idag har lilla jag börjat jobba, vilket är lika med att jag känner mig som en dööö sill nu! Så trött! Jag gick ju upp halv fem, körde hemifrån kvart över sex och var hemma kl fyra.... och nu är Zorro jättepigg, håhåhå! Jobbet var bra, min mentor är kanon och arbetskamraterna och chefen verkar trevliga så det bådar gott. Kommer inte skriva så mycket om jobbet i bloggen, det är ju egentligen Zorros blogg... men det känns i alla fall bra att ha börjat nu!

I lördags var jag och Zorro på vallning. Tycker nog att träningen gick bra. Men jag blev ju sååå lycklig när jag sedan läste i Lotties blogg att hon tror Zorro kan starta på VP i mars, det kunde jag aldrig tro... WOOOW så kul i så fall! Måste ju bara ha tid att träna nu... 

På kvällen cyklade Zorro, jag och lovely hem till Johanna och Christoffer för middag. Och snacka om att Christoffer hade lagat god mat. Supergod syrlig thai-soppa till förrätt, klyftpotatis, wokade grönsaker, qournfile och svampsås till huvudrätt och en fantastisk äpplepaj med en kaffedrink till efterrätt. Halledaaaa... så mätt man var sen. Tyvärr också lite bakis dagen efter.... man tål ju ingenting nu, måste nog bli nykterist! Zorro hade den trevliga smaken att smita ut ur deras trädgård och ta en alldeles egen tur i skogen, aaaaahhhh jag fick ju panik. Men han kom som tur var tillbaka efter att par minuter, phu!

I söndags var vi bjudna på Kimbas födelsedagskalas. Vi tränade rally för Pamela som ju utbildat sig till instruktör och käkade sen massa god mat och semlor! Zorro tyckte det var skoj med rally... men han var väldigt ofokuserad när vi skulle gå banan. Men det var kul ändå! Annas Pelle hade tyvärr blivit halt så hon fick köra med Kimba istället, men det verkade ju gå bra! Mallin och Guinness provade rally för första gången. Linda var också där... men utan hund såklart, Molly är nog inte så taggad, även om provade på rallykursen för Göran : )

Jag som givetvis förträngt att Pamela skulle bjuda på förtäring hade bestämt träff med syrran hos hennes föräldrar och de skulle bjuda på persisk mat. Mmmmm jag som äääälskar persisk mat! Så fast jag bara åt  en 1/2 selma så kunde jag inte ens äta hälften så mycket som jag ville hos extra mom and dad! Men gott som fan var det! Det var väldigt skoj att se dem!

Jaaa det var en lång utläggning om, jaaa... mat verkar det som! Tur man köpt joggingskor. Måste bara inviga dem ; )

5 kommentarer:

Anonym sa...

roligt med jobb!
Kika in i bloggen - DU har blivit utmanad!

Lucas & Co sa...

Ja jisses va gott det är med mat i alla former! Skoj att du börjat jobba, du kommer snart in i det å blir lite piggare när klockan ringer =) Kram!

Anonym sa...

Klart du ska skriva lite om ditt nya jobb!! Kul att det verkade bra! Vad var det för avdelning du var på?
Oj, rymde han också? Sknt att han kom tillbaka snabbt igen! Kul att ni kom på Kimbas kalas ;) haha.. det var trevligt. Nu när jag tänker efter kunde jag ju nämt i mitt sms att jag skulle bjuda på mat men det e lätt att vara efterklok! Kram

Anonym sa...

Hej Jenny!

Roligt med nytt jobb, Grattis!!
Tack för att du håller ett öga på oss så vi uppdaterar vår blogg (nog dax igen) ;)
Va roligt att ni ska va med på VP!! lycka till med träningen/otto

Anonym sa...

Hej!!
Hoppas allt är bra. Jag förstår att du är trött...Jag vet...Ha det gott Kram J