lördag 28 februari 2009

Bobby is back : D

Idag var Zorro och jag och tränade för the one and only Bobby.... shit jag är så imponerad av hans hund- och fårkunnande att det nästan liknar idoldyrkan, haha! Tur man ändå har lite distans till livet annars. Tack Magnus med familj att vi fick komma!  Zorro svarar så himla bra på Bobbys träning att jag känner mig helt super happy nu!!! 

Idag tog min lilla jävul ut ordentligt från fåren, svängde ordentligt åt sidan när jag skickade honom, och som han njuter.... Han bara älskar att få springa och hämta fåren, man ser hur det lyser i ögonen på honom, hela hans kroppsspråk visar tydligt att han är på gång och kan jobba så länge det bara behövs!!! Jag är lycklig idag!!!! Vi har bokat i två dagar till... men sen är det tyvärr slut på det roliga.. Bobby är en resande man som håller clinics i flera olika länder. Tur man har fått ledig från jobbet dessa dagar då!

Ikväll skall det fortsätta städas, tvättas och kraften till detta skall hämtas i chips- & guacamoleätning, muuums!

Ha en fin lördagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Roligt att det gick så bra på vallningen.
Hoppas allt är bra vi hörs imorgon, vet inte om jag kan ta en runda, men ring när du är klar.

Ha det så gott kram kram J

Anonym sa...

Hej!!
Haha, jag kan se Zorro framför mig, på G att ta en lite tajt sväng, Bobby blir inte glad, Zorro anpassar sig nog väldigt fort när B inte är happy, eller hur :-) Jag tror Zorro gillar den träningen lika mkt som du gör ;o) Ja vädret är fantastiskt :-) Hoppas det fortsätter framöver för man har ju tid o träna när man kan lyxa med 7 arbetstimmar/dag :-) hoppas du får två fina träningsdagar!! ses!! kraam L