tisdag 10 februari 2009

Diskbänksmarodören...

...japp.... det är min söta lilla oskyldiga hund som har det smeknamnet. Trots att han mycket väl vet att han inte får rajda diskbänken och spisen på matrester, smulor eller odiskade smörknivar är detta hans strategi så ofta det bara går! Grrrrr : ( 

Trots bannor... trots att han alltid får ett litet ben när jag lämnar honom i köket på kvällen.... trots att jag plockat undan och torkat av.... Idag skramlade han med locket till potatisgrytan (hur gott kan det va? och ja.. han hade fått kvällsmat bara en liten stund innan) så jag rusade ner, då låg det oskyldiga lilla lammet som ett slickat frimärke på golvet och såg ut som att han ville försvinna.... grrrr. Så fort vi renoverat färdigt och alla dörrarna är uppsatta skall tjuven få bo i hallen på nätterna, där med basta! ps vi har en stooor hall så det är INTE synd om den lilla råttan!!!!!

Annars händer det inte mycket... jag har feber och halsont, sliter på jobbet och snön faller tungt. Så nån träning med Johanna och Pamela blev det inte idag... trist! Ett nytt försök på torsdag kl 17:30 om någon vill hänga på?! Vallträningen imorgon blir med största sannolikhet också inställd p g a vädret... megatrist! Zorro och jag längtar efter fåren! Imorgon är det kvällsjobb som hägrar, apu apu, hoppas vädret har blivit bättre. Annars trivs jag faktiskt jättebra på jobbet, men allt är så nytt och mycket att man blir helt slut i knoppen!

Dax att sova... nighty!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag tror Zorro e oskyldig, det var inte han som snor saker från diskbänken!! :P
Hmm, blir nog lite tajt på det för 18.30 ska mamma vara på bruks m Cocos.. Men kanske så kan Kimba ligga i bilen m täcke.. Jag får tänka på det, behöver träna! Men jag återkommer om jag kan eller inte!
Kram

Anonym sa...

Hej!!
Jag kommer så fort som möjligt i morgon. Är själv på kvällen.
Gick en promenad igår, den upplysta som vi gått. Jag gick vilse bland stigarna så jag kom tillbaka samma väg som jag startade. Ha Ha typiskt mig.
Kram vi syns i morgon. Har tränat inne med kia och då går det bra...

Anonym sa...

Hej Tack för kvällens träning. âr nöjd med träningen. Vi syns i morgon kram J