onsdag 18 mars 2009

Agilitykurs

Äntligen startade agilitykursen! Mina tränare heter Katharina och Helene, båda verkar jättetrevliga! Idag var det bara intro och teori till kursens upplägg. Nästa vecka startar själva hundtränandet. Tydligen är det ett helt nytt koncept som skall startas upp nu. Hinder och sånt kommer först att introduceras i slutet av kursen. Nu i början skall vi göra mycket dirigerings och belöningsövningar, skall bli intressant att se hur Zorro svarar på denna träningen.

Nu är klockan mycket, jag är fortfarande sjuk och skall tyvärr upp tidigt imorgon... sååå sov gott!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

godmorgon
Det var roligt igår.
ha en bra dag
kram J

Anonym sa...

Hej!
Jag ska inte göra hoppet o jag e lite tveksam på inkallningen men jag tror jag ska göra det för det är ändå inte så långt hon ska springa. Men jag var på rehab m henne o det lät lite kritiskt för de visste inte om hon kommer att få vara lös igen o jag kan aldrig hålla på m agility eller sök m henne utan bara lugna sporter o mycke mentala aktiviterter.. inget explosivt, men det e jobbigt för Kimba e ganska explosiv av sig o vill springa :( ska prata m de om operation för det e synd om henne om hon aldrig kommer kunna springa lös igen :(
Jag hörde de lagt upp agilityn lite annorlunda, så som jag hörde det så lät det ganska bra men dte hade varit roligare o vara m i kursen =P Du får berätta i bloggen vad ni gör! Kram!

Anonym sa...

Hej tjejen
varit på foto kurs på jobbet. Det tog nästan 4 timmar, men det var jätte nyttigt att lära sig. vi syns imorgon. Hoppas allt är bra.
Kram J

Anonym sa...

Hej Jenny!!!

Jag har aldrig sett Zorro gå bättre än idag -även om han busade lite första gången, vilket var mitt fel som bara lät honom driva på bortåt. Du jobbade oxå jättebra!!!
Vi ses!
Kraam Lottie