fredag 13 mars 2009

Sjuuuuk fy & bläää

Japp... det är ett faktum: jag är sjuk.. igen, suck!! Ont i halsen, febrig, influensakänsla i kroppen. Inte kul när man har långledigt och hade en massa kul inplanerat, eller ja... hade tänkt jobba en massa här hemma i alla fall! Det blir till att vila istället.

Det är dock lite svårt att vila när man har en Zorro... det uttrycket finns inte i hans       vokabulär ; )
Så i förmiddags åkte vi till klubben och träffade Johanna. Träningen blev lite sisådär med tanke på att mitt huvud kändes som bomull. Tränade i alla fall lite fotgående, ingångar, rutan och apporten. Det var kul men inget gick sådär jättebra. Johanna hade nog inte heller en toppendag, båda hennes hundar var jättesega. Ja ja... det var kul att ses i alla fall.

Efter lunch åkte jag till Lottie och tränade ute på hennes stora fina fält på en stor hjord med får. Zorro var förhållandevis vid i bågarna, lite tajt bakom fåren bara, men det berodde nog lite på att fåren var så många och stod så utspridda. Annars jobbar han jättefint runt fåren nu... börjar lita lite mer på honom nu! Tränade lite drivning också (tror det kallas så) både jag och Zorro gick i alla fall bakom fåren och han skulle driva dem rakt fram... det måste jag verkligen jobba mer på, han vill gärna runda dem och hålla fåren till mig istället för att driva dem rakt fram. Kul var det idag!!! Tack Lottie, det är så snällt att vi får komma till dig, mycket uppskattat! Jag tittade lite på alla lammen också... måste säga att jag är väldigt sugen på att stjäla hem ett alldeles eget litet lambi att ha och gosa med!

Nu ikväll har jag och lovely sett en knäpp film. Den hette Teeth.... den handlar om en tjej med vagina dentata... hahaha... helt galen, kolla den om ni vill garva!

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: