lördag 28 mars 2009

Time flyes!!!

Bild på Zorro från senaste vallningen. Bilden är tagen av Lotta Ardin, tack!


Ja tiden går ju grymt snabbt nu förtiden, och bloggen är ju tyvärr det som får stå tillbaka när man har mycket att göra! Denna veckan har jag jobbat som en idiot. Nytt system på jobbet med parvård (en ssk + en usk på 6 patienter) och första veckan utan handledare... phuuuu helt slut!

I måndags var det lydnadskurs. Vi tränade hoppet och läggande under gång. Jag blev sååååå stolt över Zorro. Han var lös på planen, klarade övningarna kanon. Gjorde perfekta hopp och snabba lägganden. Fick massa bra tips om min egen placering i förhållande till hindret. Man skall liksom ställa sig så att hunden kommer mitt för hindret. Logiskt men inget jag reflekterat över förut. Började även träna bakåtläggande inför fjärren... kul!!

I onsdags var det agilityn. Vi gjorde massa kontaktövningar. Hundarna fick gå på en planka som låg på en stock på marken, de fick gå på en presenning, de skulle nosmarkera på ens hand, kunna springa tillsammans med föraren i cirkel mm... inte alls så lätt som det låter. Jag blev så himla stolt över Zorro!!! Han skötte sig exemplariskt, fattade alla övningarna direkt och gjorde inte ett enda utfall mot någon annan hund. Fantastiskt!!! Skall bli sååå kul med denna kursen.

Idag var det rallylydnad hos Pamela. Den braiga veckan fortsatte idag!!! Zorro var kanon. Han skällde bara en gång... men det var när han stod uppbunden och cocoos gick förbi. Andra gången vi gick banan provade jag med belöningsskålen utanför. Han hade definitivt koll på den, så det var bra! men jag har aldrig gjort en så lång övning med skålen så kontakten var inte helt bra hela tiden, men jag är överlag nöjd ändå! Tack Pamela!!!!

Imorgon skall vi åka och miljöträna på veberöds lydnadstävlingar. Både Anna, Pamela, Camilla och Malin skall tävla... spännande!!!!!

Nu skall jag fixa till en fin middag... min älskade babe fyller 42 idag!!! Love love

4 kommentarer:

Alex o doggar! sa...

Vad kul att det går bra med din kille! Min är lagom knäpp just nu (tror helt klart att det har med brist på besök i fårhagen).
Men vi kämpar på!
Ses i hos Lottie i påsk?
Hade gött

Annsofi sa...

Vad bra det är att ha sjukvårdskunniga omkring sig! :-) Inga konstiga symptom ännu men jag lovar att vara observant. En präktig blåtira har jag också men annars är jag rätt ok. Snart kommer jag att kunna skratta åt hela eländet också :-)

Risken för övertid på jobbet på onsdag är stor men vi har ju varandras mobilnr. Jag tränar gärna så hör av dig när du vet om du kan.

L8 Ardin sa...

Hej Jenny!

Kul att du gillar fotona på din fina kille, blev inte superbra, men vi får ta nya nu när våren är här :) Sol o klarblå himmel o snygga hundar, kan ju bara bli fina bilder :)!
Hoppas vi ses snrt, torsdag kanske??
KRAM

Annsofi sa...

Jag kommer förmodligen att behöva jobba över imorgon kväll :-( mailade till er alla att jag tänkte träna på torsdag kväll istället. Kan ni då?