lördag 7 mars 2009

Träning i Maglarp

Zorro gick kanon idag!!!! Så kul! Vi var och tränade hos hos Lottie på hennes fina gård i Maglarp hela förmiddagen idag. Först körde vi ett par rundor i den lilla hagen bakom hennes hus på Zorros vanliga träningsfår. Jag körde lite drivning med mig före och Zorro bakom fåren, det gick bra men det är svårt då Zorro gärna ju vill gå hela vägen runt fåren. Lottie tränade med både Molly, Nikki och Floss idag, alla dessa tre skall gå VP:et om 2 veckor. Det skall bli så spännande att se hur det går! Jesper var också där med hans och Maddes fina hane (som jag just nu glömt namnet på). 

Senare gick vi ner på det stora fältet och tränade på en stooor flock, lite knepigt tyckte Zorro... Men vi gjorde långa hämt, Jesper var jättesnäll och hjälpte mig hålla fåren så jag kunde stå nere hos Zorro och skicka honom. Jag lät även Zorro jobba lite mer självständigt runt djuren idag, och det gjorde han skitbra! Han verkar ha slutat vilja rusa in och bita nu! Gött : D Glad Jenny!!! Nikki gick också mycket bra ute på fältet, hon är en sån cool fin hund! Jesper började träna delning med look back... det gick bra förutom att hans hund blev lite trött på slutet. Allt som allt en kanon bra dag, är jätenöjd med plutten idag, happy!!! Men det gulligaste idag stod helt klart de nyfödda lammen för! Önskar så att jag hade haft kameran med. De var så små och pluttiga, med världens gulligaste ansikten. Små, söta, nyfikna och så viftar de på svansen när de diar..... mitt hjärta smälte!

Resten av dagen har mest ägnats åt renovering av hemmet och lite slappande framför brasan nu ikväll. Skönt! Imorgon sticker vi till Hem & Villa mässan i Malmö och får lite inspiration till allt byggande! Thohoo... skall bli skitkul!

Godkväll!

2 kommentarer:

Frida o Ösa sa...

Hej Jenny!

Jag har försökt få tag på dig men inte lyckats. Skickade ett sms men det kanske kom fel.
Ibland vet jag inte vart tiden tar vägen men vill du fortfarande veta om "bryt" så hör av dig!

//Frida

Anonym sa...

Hej! Så kul o läsa om hur bra det går :D Jätteskoj =)
Fick ni några ideer från hem o villa mässan? kram