måndag 16 mars 2009

En måndag med aktiviteter!

Idag har vi vallat på Somollis kennel, som just nu i skrivandets stund har fullt upp med Ullis valpning, skoj! Zorro fick träna mycket på drivning idag, först ville han hela tiden dra ut mot höger och ville runda fåren. Men jag var jäkligt envis idag, lät honom bara driva ett par steg sen platsade jag honom. Tillslut gav det resultat och han drev i lugnt tempo. Vi tränade lite i fållan för första gången idag också. Det var rätt svårt... Lottie var snäll och visade hur det skulle gå till, men det måste vi träna mer på! Tack för idag Lottie!!!

Nu ikväll var vi på klubben på lydnadsträningen. Det var jättebra att Zorro var ordentligt rastad sen innan på dagen. Jag märkte att han var förhållandevis avslappnad. Han gjorde ett par utfall när Agneta kastade apporten till eller belönade sin hund, men annars gick faktiskt allt förhållandevis bra. Idag tränade vi som sagt med apporten och sen körde vi ställandet. Jag tog på Zorro spårlinan och tog med belöningsskålen ut till ställandet, det funkade bra. Min största lärdom från idag är att jag måste sträcka på mig och inte gå och glo ner på Zorro i fotgåendet! Hahaha... känner redan nu hur svart det kommer bli... men jag skall verkligen göra mitt bästa!... hör du det Britt-Marie... (det är min tränare)!

Nu väntar 3 dagar introduktionsutbildning för nyanställda på sjukhuset, hoppas det blir konstruktivt! Och på onsdag startar ju agilitykursen, skall bli spännande! Hoppas Zorro pallar trycket!

Sleep well!!!!

Inga kommentarer: