tisdag 3 mars 2009

Vårkänslor!

Vallningen igår gick kanon. Zorro hade jättefina utgångar, speciellt åt höger. Åt vänster fick jag tipset att omedelbart platsa honom om han inte tar ut ordentligt, eller om han börjar snäva in i mitten. Längar redan till juni när Bobby kommer tillbaka!

Vädret är härligt nu.. jag och lovely var ute en fin promenad med Zorro nu eftermiddagen. Vi hade honom i spårlinan, och tränade inkallningar. Gick förhållandevis bra fast mannen var med! Zorro brukar alltid vara lite mer stressigt när någon annan är med ute...

Nu är det jobb som gäller hela veckan... hade ett helt gäng nya patienter att ta hand om idag, tufft när alla är nya, mycket att sätta sig in i snabbt!! Många av mina patienter väldigt gamla och sjuka nu, känns lite tufft! När man har hand om multisjuka patienter är det väldigt många aspekter som skall beaktas... svårt ibland.

Imorgon skall jag och Johanna ses på klubben och träna, skall bli spännande att se hur det går, har inte kört nån lydnad alls på några dagar nu... har ju mest varit vallning : D Och nu börjar ju kurserna snart, har betalat och allt är klart, skall bli sååå kul!

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att vallningen går bra :)
Kimba e likadan, så fort någon annan följer m på våra promenader så går det automatiskt alltid lite sämre, det e jobbigt Fastän jag inte pratar med den som går med utan lägger ner 100% på Kimba.. knepiga djur ibland.
Jag kommer inte i morgon, kan inte, jag går på sån talarskola i malmö då :/
hoppas det går bra! kram