onsdag 4 mars 2009

Olydig Zorro

Var och tränade med Johanna och hennes goa hundar nu ikväll. Det var en del folk på klubben som höll på att träna så vi gick in i valphagen. Jag ville undvika att Zorro fick några jäkla tokryck, plus att Johanna hade båda sina hundar inne i hagen samtidigt, så jag tränade bara med koppel på. Men när de andra gick ifrån appelplanen så tänkte jag att vi skulle ta hoppet. Det var bara det att när jag trodde att alla satt in sina hundar i bilarna och satte Zorro och gjorde klart för hoppet så visade sig att en kille tydligen rastade sin hund lös i mörkret utan för hagen. Då sprang Zorrro som en idiot fram och tillbaka längs staketet och skällde och var alldeles okontaktbar, det hjälper inte att jag blir arg, lockar eller springer på andra hållet... jag är maktlös! Och jag måste ju säga att det är JÄVLIGT störigt när denna killen då bara fortsätter att rasta sin hund istället för att kalla in den så Zorro lugnade sig. Tillslut flippade han ut så mycket att han hoppade över staketet, som tur var på fel håll in mot stora apellplanen. Då blev jag skitarg, hoppade själv över och vrålade allt vad kunde PLATS!!!!! som jag använder i vallningen när han skall lägga sig... och då la sig den lilla råttan. Men det hör till saken att han nog blev lite stressad eftersom han fastnade i fårstaketet när han hoppade över annars tror jag aldrig att han hade stannat upp. Som tur var skadade han sig inte. Sen fick han ligga i flera minuter och bara varva ner innan vi lugnt kunde avsluta träningen med att han gjorde ett par jättebra hopp (över hindret då... inte staketet). Det är verkligen jobbigt att Zorro gör så... undrar hur det skall gå kursstarten nästa vecka???? Suck!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!!

Det går på kursen!!
Var bara lugn, stark och modig!!

kraam på er, ses snart : D

Anonym sa...

Att jag alltid glömmer skriva namn!!! Jag är den anonyme, Lottie

Anonym sa...

Hmmm.. Hade skrivit ett låååångt inlägg som svar på frågan om jag lät Pax hälsa på alla i t-banan ocha llt raderades... Jaja, kortar ner det lite!
Jag låter självklart inte Pax hälsa på allt o alla. Men han hade en period då han tyckte det var lite jobbigt med folket i t-banan och jag märkte att det avr för att jag nästan agerade som om allt var farligt. Ville någon hälsa så sa jag att han inte fick det och då blev han mer nyfiken men tillsut blev han nästan lite osäker. Hur som så får han nu hälsa på vissa, typ gulliga barn mm! Han tycker det är roligt, viftar på svansen och ställer sig in. Bamse kunde inte bry sig mer...
MEN som det blev nu senast var att jag ej hann med att stoppa honom inan han var i famnen o skulle hälsa på den första killen. Så det blev som det blev.
Ibland händer saker som jag sjävlkart inte vill ska hända och i min idé om att ha hund såå är det meningen att jag aldrig ska lägga ansvaret på hundarna utan jag ska skydda dem!
Hoppas det gjorde dig lite klokare ;)!
Hoppas vi ses nåt i sommar!

Lucas & Co sa...

Det går upp och det går ner....men han gör väl mer framsteg än hyss vad jag förstår så det går ju åt rätt håll =). Om en vecka exakt är jag på väg hem med Cookie! Just nu är jag i Luleå, här är mycket snö men bara någon minusgrad, skönt. Dock saknar jag solen.....attans...
Vi får träffas snart, kram!