onsdag 1 april 2009

Satan oxå... sjuk igen!


Denna bilden är tagen av Pamela när vi hade rallylydnad hos henne i helgen!

Idag är det onsdag. Jag skulle egentligen varit på jobb, men så vaknade jag med värsta halsontet, snuva och feber... suck. Karensdag... shijt... och jag som behöver pengar! Zorro har det också jättetråkigt idag, matte orkar ju ingenting. 

I måndags var det lydnadsträning. Vi tränade inkallning, apporten och ställandet. Eftersom det börjar bli ljust på kvällarna och Zorro alltid är mer störningskänslig då hade jag spårlinan på honom, jag ville ju inte att han skulle sticka ner och mucka gräl med alla rallylydnadsekipagen. Men han var faktiskt väldans fokuserad på mig (alias klickern och godiset). Jobbade med att få upp tempot på inkallningen med hjälp av leksak. Jag tycker i och för sig att han redan är snabb... men mina träningskompisar tyckte att han kunde dra på ännu lite mer! men jag tror att linan hämmar honom lite...  Apporten fick jag bra tips om, jag skall nu prova att trycka in den lite längre in i munnen på honom, så blir det ett bra grepp direkt... verkar som lite av tuggandet försvann då! Skall testa det lite här hemma senare idag igen. Ställandet blir bättre och bättre, Zorro stannar direkt och nu kan jag börja gå ifrån honom utan att han följer efter... bra!!! Jag blev mkt nöjd med träningen.

Igår var vi och vallade hos Lottie i ett underbart väder. Jag tränade vidare på att skicka små flanker. Det börjar falla på plats nu. Höger hämtet är jättebra! Åt vänster skar han 2 gånger, men sen redde det ut sig och han hämtade fint 2 gånger på raken åt vänster också. Överlag är jag nöjd, tyvärr var han lite väl het så vi hade lite diskussion om det här med att vänta på mitt kommando. Men så är det väl när man inte vallat på ett tag. Hade planerat att sticka dit imorgon också... men det bränner ju inne nu när man är sjuk, skit!!


Ännu en bild av L8 Ardin. Jäkligt fina färger han har min Zorro!!!

5 kommentarer:

Pamela sa...

Kul att det går så bra på träningarna!! :D Hur går det för er i vallningen. Hur långt har ni kommit om man jämför med vad som finns i VP:et? :)
Usch inte skoj o vara sjuk :( Hoppas du blir frisk snart!
Nä det m att ni satt en bit bort det förstod jag! Bara var så himla skoj att ni kom! Tyvärr hann vi inte prata så mycket, jag var allmänt förvirrad. Men jag hade koll på er o det såg ut till att gå väldigt bra m Zorro ju! :)Kram

Anna o Pelle sa...

Hej! Funderade lite... kan du inte träna i valphagen på klubben när du har Zorro lös? Tror som du säger att han blir hämmad av linan plus att han inte får träna på att vara just, lös! Eller?

Pamela sa...

Hörbys tävling e nu på söndag! O oxies sista anmälan e den hmm, 3 april har jag för mig så den går snart ut! Du har tävlat rally innan, klart att du kan anmäla dig till de! :D Han får få extra mycket godis när ni kommer ut + e dte ju bra träning!

Alex o doggz! sa...

Nu måste jag fråga pratar du om den rosa eller blandrasen :/!!! HAHA! Jag kan faktiskt säga att dem båda är lika svåra att klickerträna. Grisen lyssnar inte alls, verkligen omotiverad av både godis, kamp eller lek. Blandrasen, ja han är rädd för ljudet... HAHA!
Hade gött, ses vi i påäk något?
Kram

Alex o doggar! sa...

Synd att du arbetar på träffen. Jag kommer på skärtorsdagen, typ mitt på dan eller på eftermiddagen. Sen åker jag inte hem förren på måndag. Kankse på morgonen - vet inte riktigt! Säkert hinner vi ses - ska bli super att ta upp vallningen igen, känns som om Pax saknar det i massor!