lördag 4 april 2009

Rallyn fortsätter!

Trots fortsatt förkylningsskit åkte jag och Zorro på Pamelas rallykurs idag. Det var underbart väder. Tyvärr tycker jag inte att det går så bra med rallyn just nu. Zorro tappar liksom fokus efter varje station. Han håller bara kontakten om jag har godis i handen och det får man ju inte ha på tävling. Känns som att vi är tillbaka på ruta 1 igen... trist. 

Har provat med belöningsskålen, men det blir för stark dragningskraft på den, han vill springa dit hela tiden. Så nu måste jag komma på ett helt annat sätt att träna på. Pratade med Pamela om att belöna mellan stationerna, han kan ju momenten.. så det är inte det jag skall belöna egentligen. Det är ju själva kontakten som måste förbättras. Har bestämt mig för att anmäla till några rallytävlingar senare i sommar, det kanske ökar pressen på att få bukt med problemet. Funderar på att kolla med Pamela om hon och jag kan köra lite extra rally några gånger.... hon tränar ju också inför tävling, kanske man kan hjälpa varandra? Måste bara frigöra lite tid... hahaha... det enda jag inte har!

Nu skall jag snart gå och sova... är som sagt långt från frisk ännu!
Nighty!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Jag tränar gärna rally m dig!! :D Säg till när du har tid o känner dig bra o så så kan vi träffas o hjälpa varann!! :) Kul att du kom fastän du inte mådde så bra =) Krya på dig! Kram!

Anonym sa...

Hej!!! Vilken fin bild av Zorro!!! JÄTTEFIN!! Just så ser han ut (c; kraaam

Anna o Pelle sa...

Tänk på att extern belöning är något man måste träna in! I början är det så att de har jättestark dragning till skålen men det brukar ge sig efter ett par veckor.
Vad roligt att du tänker tävla med honom!