måndag 20 april 2009

Zorro rockar!

Måste säga att Zorro haft ett par riktigt bra dagar. För ett par dagar sen var vi hos Lottie och körde lite på fåren i hagen bakom hennes hus. Tränade då för första gången utan lina, vilket faktiskt gick över förväntan. Det var positivt för jag fick bli ännu nogrannare med allt! Fick lite bra tips av Ingrid också (som hon snappat upp av Lottie) vilket klart förbättrade närarbetet med fåren. KUL!!! nu känns det lite bättre inför VP:et igen!

Häromdagen var det rally hos Pamela. Första rundan gick inte så bra, Zorro var rätt ofokuserad. Sen lånade Anna honom och gick en bana, det var kul att se honom på avstånd! Jag blev glad att följde med Anna så fint, det bådar gott inför MH-testet, där skall ju hunden följa med en främmande person bort från föraren. Andra banan jag gick blev faktiskt bättre, men jag har också kommit på lite hur jag skall försöka öka fokus. Imorgon skall jag och Pamela köra lite extra ihop, skall bli kul att testa samma sak igen för att se om det är ett bra sätt att jobba på! Återkommer i frågan!

Idag var det lydnadskurs på klubben. Zorro var bara såååååå himla fantastisk idag! Gjorde alla momenten i lydnadsklass 1 med Britt-Marie som kommenderade. Allt funkade perfekt idag. Jenny är happy happy happy!!!! Så bra som det gick idag har det aldrig gått.

Nedan lite bilder från häromdagen när jag och Johanna träffades och tränade ihop!


2 kommentarer:

Pamela sa...

Så skoj!! Som du har jobbat på för att få honom så som han e nu!! Ska bli skoj o köra lite rally, jag sitter o gör banor för fullt! Kram

Sara sa...

Hej hej!!
Ja, det är kul att hon börjar komma igång i vallningen oxå... VI har varit utanför Linköping och vallat, riktigt skoj....
Och agilityn är nog ändå hennes grej, enligt henne själv iaf :)
Vad roligt att Zorro är så himla duktig, på allt verkligen.... Kör hårt på vp i sommar nu...
Ha det toppen..
kram