måndag 6 april 2009

Sjuk & skruttig!

Världens sötaste hund!!!

Världens skruttigaste Jenny!

Toarullar är kul att leka med!

Letar korv...

Världens (enligt Zorro) störigaste duva. Zorro patrullerar slaviskt sin tomt, inga fåglar skall få passera obemärkt (detta beteende uppskattas inte av resten av flocken!).

Världens bästa gräsmatta att rulla sig på!

Världens goaste korv!

Hade  världens värsta mardröm inatt, var nog lite febrig, jag drömde att Zorro fick en hjärtinfarkt. Skithemskt var det : ( Tur det bara var en läbbig dröm! 

Jag åkte till jobb imorse som planerat, men min snälla chef såg att jag mådde som en agurk... så hon skickade hem mig igen! Skönt. Då beställde jag en tid på VC, har ju snart varit sjuk en hel vecka. Läkaren sa efter diverse prover att jag då (tyvärr) "bara" har en viros! Alltså; virus går inte att behandla med antibiotika. Tack... bara att vänta ut att helvetet skall ge med sig alltså! Har sjukt ont i halsen idag, känner mig febrig och är alldeles slut i rutan. 

Så... det blir ingen lydnadsträning ikväll, buuhuuu så trist! Men nu måste jag bara vila mig, hur jäkla tråkigt det än är! Zorro håller ju på att dööööö av tristess! Har lagt spår i trädgården, tränat freestyle, klickat in ett nytt trix (coolt är det oxå!), kastat korv över hela gräsmattan... men det räcker liksom inte! Så om det är någon som vill gå en extra hundpromenad, komma hit med sin hund för lite lek eller har nått annat kul som Zorro kan hitta på... just bring it on!!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Stackarn! Att det inte vill ge sig!!! Jag brukar lägga ut korvbitar som Pelle får leta upp, både inomhus och i trädgården. Lägga dem på stenar, på trädstammar, både högt och lågt så han får använda knoppen, det kanske kan trötta ut Zorro lite? Krya på dig!