söndag 26 april 2009

Uj uj... lite bakis!

Mmm det är ett faktum att man börjar bli gammal. Jag tål inte dricka vin, är helt seg dagen efter! 

Igår var det en underbar dag med strålande sol. Först åkte jag och Zorro på lite vallning hos Lottie. Hon lade upp ett åtgärdspaket för oss inför VP:et, haha! d v s saker vi måste ta tag i bums... och det stod ett par saker på den listan... Men det är skitbra att veta exakt vad jag måste jobba på. Tack Lottie!

Sen stressade jag hem och satte igång med massa trädgårdsarbete, det är ju alldeles hemskt vad mycket ogräs det ploppar upp hela tiden, suck! Eftersom Johanna och Christoffer skulle komma och grilla på kvällen kände jag också en otrolig lust (?) att städa och göra iordning lite... vilket inte är så lätt i vårt totalkaotiska hem! Men lite bättre blev det i alla fall : )

Vi hade en jättekul kväll med massa god mat (och vin... vilket man sotar för idag). Vi fick också lära oss att det är en timmes väntetid på taxi i svedala en lördagkväll, hihi... vilken metropol! Klockan kvart över två i natt däckade jag i alla fall som en liten gris.

Nån sovmorgon blev det inte... vaknade tidigt med en sträv tunga, illamående och huvudvärk, yes fantastiskt! Så då var det bara att gå upp och försöka bota detta räliga tillstånd fort som fan. Jag skulle ju vara på rallylydnad kl elva hos Pamela (och köra bil dit...). Sagt och gjort, jag käkade som en galning, drack mängder med kaffe och vatten, duschade, borstade tänderna 2 ggr och tog frisk luft med Zorro ute i trädgården, men näää inte blev jag pigg! Så jag körde i slowmo till Pamela och stirrade stint på vägen så jag inte skulle köra på nått och så bad till polisguden att jag inte skulle bli stoppad i en blåskontroll!

Väl framme blev jag utfodrad med bullar och Pamelas jättegoda tårta som hon bakat till Malins födelsedagsära! Gott gotti gott gott! Rallyn gick väl sådär... vad kan man förvänta sig när man är ett vrak. Men det var kul som vanligt. Vi är ett bra gäng på rallyn!!!

I eftermiddag har Ebba varit här och vi har grillat och solat i det underbara vädret. Älskar solen! Nu är kl halv åtta och jag börjar så smått återvända till mitt normala jag, skönt! Det härliga är att jag är ledig i 2 dagar till, tjoohoo!

Thomas har varit framme med kameran idag:

Varanus kingorum

Zorro solar

En del av vår trädgård!

Allt blommar så fint i trädgården nu!




3 kommentarer:

Anna & Pelle sa...

Hehe, ja man får akta hakan när Cookie är i närheten, men klart, främmande människa som ska pussa en, då hade nog jag också bitit! Fniss... Äh, blev ett litet sår men guuud vad det blödde! Idag syns det knappt.
Vi snackade om att grilla å sånt hos Pamela den 15 och att respektive även var välkomna, du hänger väl på? =)
Ha det gott!
kramen

Pamela sa...

I morgon kl 10? Det går bra för min del, jag kommer nog inte köra m Kimba i så fall, hon har redan börjat sega av lite för jag nog har tränat för mycket den senaste tiden :/ Men jag kan ha gjort några banor så kanske jag kan ha Cocos i stället =)
Neej =( Så tråkigt, hur dags slutar du den 15:de då?
Kram

Anonym sa...

Halloj på dig ;)
vad roligt att du oxå ska kursa för Emelie OCH JAG LOVAR DU KOMMER INTE ÅNGRA DIG <3 All lycka till med vp träningen och vi håller tummarna för er!!!
HA en super dag
Madeleine