torsdag 2 april 2009

Sol & snor!

Det är underbart väder ute. Jag är fortsatt jättesjuk, fortfarande hemma från jobb, blää! Nyser hela tiden, jag förstår inte hur så mycket snor kan hinna produceras... jag snyter ju mig för fan hela tiden! Phuuu!

Igår tränade jag lite med Zorro i trädgården. Ställandet gick jättebra. Han har även börjat kunna skilja på snurr och buga nu... innan bara chansade han hejvilt! Jag tränade även rutan.. men den träningen behöver jag hjälp med, det går inte bra. Skall läsa på lite i träningsbibeln tror jag. Jag tränade också sändande över hinder (ja... det fick ju bli över ett agilityhinder eftersom jag inte äger ett brukshinder!). Jag hade ställt min target på andra sidan, det funkade faktiskt fint! Han hoppade över sprang till targeten och nosduttade på den = belöning!! sen skall jag lägga till att han skall sätta sig där också! Tränade också lite platsliggning när jag gick och gömde mig! Det gick jättebra, han låg i  ca 1 min. Konstigt så bra allt kan gå när man inte har nån störning, haha! Jag kanske får påpeka att att allt detta tränande skedde i omgångar över hela dagen... annars hade det nog slagit slint i huvudet på den lille stackaren!

Nu är det underbart väder. Jag skall gå och göra kaffe, klä på mig en himla massa och sen sätta mig på ett vindstilla ställe ute i trädgården och njuta lite av solen. Tänkte försöka fota Zorro lite oxå....

Later...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå Jenny ;)
Din stackare som är sjuk, hoppas att du blir helt återställd snart!! Ja denna fantastiska Susanne som masserar mina hundar ;) Susanne är en av L8 goa goa vän därigenom lärde jag känna henne, och vilken tur ;) Susanne är så himla rar och go sedan att hon är en jäkel på att massera hund är en bonus;) Kolla in på hennes sida så finns där mail adress..
Ha en underbar dag
M;-)