torsdag 20 november 2008

Födelsedagen blev ganska bra tillslut, fick ett fint kort av mamsen också. Lovely hade köpt pizza med sig hem efter jobb, mmm gott!! Och det ramlade faktiskt in ett par grattis sms under dagen... så det är nog ok att fylla 33 ändå!

Träningen blev jättebra! Förutom Anna så var hennes mamma Birgitta samt Pamela och Camilla där! Först började vi med platsliggning, tänk att 2 minuter kan kännas så länge. Jag gick tillbaka en gång i mitten till Zorro och jag stod inte mer än 4 m från honom, men det gick bra ända tills slutet, då reste han sig. Jag lade honom igen och lämnade honom bara en liten stund och belönade sen. Överlag är jag nöjd. Han har aldrig legat så länge eller med så många hundar! Sen tränade jag och birgitta linförighet, hennes Isa gick mycket trevligt! Jag introducerade kommandor "fot" idag, har aldrig använt det tidigare. För Zorros del var det inte så stor skillnad mot kommandot "sidan" som jag använt innan, han gick mest och tittade efter godiset hela tiden  : ) Men jag är ändå nöjd. Däremot är jag inte nöjd med att han blev helt skogstokig och skällde som en galning när Birgitta belönade Isa med bollen. Zorro är en riktig diktator, ingen får leka förutom han... speciellt inte med en bollen!!! Sen att det inte är hans boll är totalt underordnat! Efter det hjälpte Anna mig lite med att träna på "hit" vilket gick perfekt, samt gav lite olika tips på hur jag kan träna in stanna-momentet! Till sist tittade vi när Anna och Pelle körde fotgående, apporten och stanna som är moment i lydnadsklass 1. Kul att se lite hur det skall gå till... så man liksom får en målbild att jobba mot! Ingen press alls Anna... hahaha!!!!! Nä nu är det dax att däcka... ladda inför tentan imorgon.. känns som ett mantra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var roligt igår! Vi ses nästa vecka! Ha det gott i helgen

Anonym sa...

Hejsan! Pamela med briarden Kimba här! Hittade din blogg via Annas blogg.!
Tyckte det var skoj o träffas i torsdags, synd bara att jag inte såg när ni tränade men det får jag göra på torsdag i stället =) Ha det bra! /Pamela