söndag 2 november 2008

Söndag kväll, och jag har inte ens pluggat hälften så mycket som jag borde. Jag så förbannat trött på alla dessa jävla seminareuppgifter nu.... kan inte förstå varför jag skall skriva ett paper om nurse leadership på två sidor och sen presentera det på ett obligatoriskt seminare när vi redan tidigare i kursen har läst 15 p ledarskap. Det är ett skämt!

Förutom plugg så har denna dagen ägnats åt att först cykla en lång runda med Zorro, tack älskling att du lagat min punka... vad skulle jag gjort utan dig!!!! Åkte sedan och kollade på valltävlingar hemma hos Lottie, vilka hon också vann. Grattis! Zorro hjälpte till bäst han kunde utan för fältet som tävlingen var på, han satt nog och bara önskade att jag skulle tappa kopplet eller att karbinhaken skulle gå av hehe! Sedan har vi krattat löv i trädgården, man skulle kunna tro att vi bor i Pildammsparken med tanke på hur mycket löv det blir.. men så har vi ju också en stor trädgård med många stora träd... (fint på sommaren = massor av löv på hösten). Det är ganska spännande att nu bo in sig i huset och se alla årstiderna hur de påverkar naturen här ute! Har i alla fall insett hur sjukt mycket kastanjer det blir på gårdsplanen när man har kastanjeträd! Zorro tycker det är dökul när man sparkar runt dem haha! Ja.. alltså kastanjerna, inte träden!

Nu i eftermiddag så var vi bjudna till Linda på "fölsedagskalas". Men det slutade med att bara jag gick, sweetie stannade hemma med Zorro. Massor av goda kakor och gottis bjöds det på i alla fall, mums. Jag lyckades behärska mig och åt bara så där lagom mycket att jag inte var illamående när jag körde hem. Hennes och Antes lilla Lukas, nu 6 veckor gammal, hade sin första riktigt jobbiga dag, han grät och skrek värre än att han blev misshandlad, inget var bra, men till slut somnade han i alla fall! Är nog botad från värsta bebislängtan för några dagar framåt just nu... haha!

Imorgon kommer Carina hit och vi skall plugga till tentan... apu apu... Den är ju på tisdag, känner mig inte alls redo!

Nu är det dags att sova, nighty nighty!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du
Skinnen har kommit nu!! En del av dem riktigt snygga!! :-)
Du kan titta imorgon! Kom upp till huset när ni kommer :-)
kraam