måndag 17 november 2008

Hej hej!
Igår var det en lång dag. Agerade först funktionär på klubben, vilket innebar beredande av massa mackor samt inhämtande av apporter. Mackgörandet var helt klart den varmaste uppgiften men att samla in apporterna var roligare för då fick jag ju chans att se hur duktiga alla förarna och hundarna var i elitklassen! Sen var Carina här och pluggade, vi blev äntligen klara med ethics-seminariet... Min fina man var snäll och tog massa bilder när Zorro och Mira lekte i trädgården, skall publicera dem så fort jag hinner! När Carina åkt hem så tänkte jag att jag och Zorro skulle hinna cykla ner till klubben och kolla på nån mer tävling, men tji fick jag... för de var redan slut! Så det var bara att bege sig hem och ta tag i den där poolen som skulle ha tömts för ett par veckor sedan, inte så kul en iskall dag : (

Idag har jag varit på praktik i oxie hemsjukvård. Det var spännande att se lite hur hemsjukvården är uppbyggd, sjuksköterskan måste verkligen ha mycket kunskaper där. Arbetet är väldigt ensamt och självständigt, men verkar ändå kul på nått sätt! På eftermiddagen hade jag tur att få följa med på en kurs i kompressionslindning av ben med venösinsufficiens... jättebra att få träna! Tack!

Nu väntar jag bara på att Linda skall höra av sig så vi kan gå en sväng med Molly och Zorro tillsammans... men vi lär få ta på oss rejält... istiden har nämligen tjuvstartat i Svedala!

Idag är det deadline för palliativseminariet... så jag vet ju vad som väntar mig ikväll... börjar hata min skola : (  hmmm det där lät som när man gick i högstadiet ungefär, haha!

Ha det fantastiskt!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej pluggisen! Ska du med och träna på torsdag nere på klubben?

Anonym sa...

Hej igen!
Tja, vid 19-tiden? Kan det passa?