söndag 30 november 2008

Idag var det vallhundsprov och IK 1 tävlingar hos Lottie. Jag och zorro var där och hjälpte till lite med resultatlistorna, d v s att jag hjälpte till och zorro gick och drog mot tävlingshagen hela tiden! Det var kul att se hur vallhundsprovet gick till, hunden skulle både hämta fåren (tror det var ca 150 m avstånd från föraren), sedan driva fåren mellan olika grindar för att slutligen ta in fåren i en fålla. Sedan släppte man in hunden i fållan och den skulle då ta sig runt fåren och se till att de ställde sig vid utgången till fållan och sedan när föraren öppnade grinden fösa ut dem ur fållan. Verkade skitsvårt, jag tänkte att zorro kommer nog kunna klara detta när han fyller 10 år... haha! Det var kul att träffa massa olika hundar och förare på tävlingsplatsen, det var startande från Dalarna, Stockholm, Danmark, Norge  och så Skåne så klart, säkert fler ställen jag inte har koll på också! Domaren var Australienare och så var ju Bobby från Skottland där och hjälpte till med att ta fram fåren till startplatsen. Kul med en sån skön mix av människor! Lottie fick godkänt med sin lilla galna Hedda, grattis!!!! När det var dax att köra hem tittade zorro frågande på mig... "men hallåååå... har du inte glömt det viktigaste? jag har ju inte fått valla!" Sorry grabben... du får vänta tills på tisdag.

Nu skall jag gå ner i köket och ta lite lunch, god potatisgratäng och sallad sen igår... muuums! Funderar på att sticka in till Svedalas julmarknad sen... får se om jag pallar!

Kramar!

Inga kommentarer: