söndag 23 november 2008

Söndag kväll! Det har varit skönt att det varit helg, behövde lite paus från praktik och plugg. Träffade Carina och Mira på klubben i fredags eftermiddag, och det var ju en jädrans tur att jag bestämde mig för att inte köra till Lottie och valla eftersom det blev fullkomlig snöstorm när vi stod där med hundarna. Men dom lekte lika bra för det... verkade inte alls bry sig, vi höll däremot på att frysa ihjäl!

Igår var det kalas. Min snälla mamma hade tagit med sig massa gooood mat till Ebba. Så vi var där hela familjen och svullade och spelade rumikub i flera timmar. Kul! Jättekul att träffa bästa syrran, synd bara att hennes fru är hundallergisk och ju då inte kan följa med, både Zorro och Zackie (Ebbas golden) var ju där! På kvällen tog jag och älsklingen det bara lugnt och kollade på en film i datorn... vi har ju fortfarande ingen tv! Har typ inte kollat på tv på evigheter nu!

Idag har solen strålat, snön har gnistrat så fint och hela livet har känts allmänt härligt... gött! Hela förmiddagen gick åt att befria bilarna från all snö så att man komma till jobb imorgon. Sen satte jag upp ett staket tvärs över ena delen av trädgården, zorro har ju den dåliga ovanan att kuta som en galning hela vägen upp till den stora vägen utan för oss för att skälla på bilarna. Detta har nu lett till att hörnet där han tvärstannar med en sladd har förvandlats från gräsmatta till lerpöl. Ingen större fara egentligen eftersom vi aldrig är i den änden av trädgården men när han sen skall gå in så är han alldeles lerig om tassarna... mindre kul! Och så tycker jag egentligen att det är ett ganska störigt beteende att springa där och skälla, tur vi inte har några grannar! Så jag hoppas att beteendet skall dö ut om han nu hindras hela vintern att springa upp där. Till sommaren får vi väl ta ner staketet så man kan klippa gräsmattan där uppe! Om vi inte förvandlar den delen till vild äng haha!

Nu i eftermiddag var jag och Linda ute med zorro och Molly och gick en långpromenad, det var härligt, Linda visade mig en ny runda som var jättefin att gå! Alltid bra med lite variation. Hon hade Lucas med sig i vagnen, inte lätt att gå uppför branta backar som är helt isiga med barnvagn! Undrar om det finns snökedjor till barnvagnar... gör det säkert... det verkar finnas en och halv miljon olika attiraljer till bebisar!

Imorgon är det praktik igen. Sen skall jag träffa Johanna och Kia för lite träning på klubben på kvällen. Skall bli skitkul, har inte sett henne på ett tag!

Dax att sova nu... nighty nighty!

Inga kommentarer: