fredag 7 november 2008

Ja hej hej... det var ett par dagar sedan! Idag är det fredag och de flesta håller helg, jag sitter däremot och samlar energi för att plugga till min läkemedelstenta som är imorgon bitti, jättekul, en lördag! Borde typ ha pluggat hela veckan men det har varit så mycket annat.

Zorro har varit hos hundprataren i tisdags och han hade en massa att säga, men det får nog stanna mellan honom och mig! Nyfikna va? Förövrigt har det varit en bra hundvecka. I onsdags träffades jag och Johanna på klubben och tränade, det gick bra och Zorro gör massa framsteg, speciellt med koncentrationen. I torsdags var det kurs på klubben, vi tränade inför allmänlydnadspasset nästa vecka. Britt-Marie var också med och tränade oss, hon är ju en grymt bra tränare, Gillar henne skarpt!

Idag har Zorro och jag varit hos Lottie och vallat. Vi fick träna självständigt för helt plötsligt kom det folk och skulle installera nån torktumlare tyckte jag hon sa. Jag blev jäkligt nöjd med träningen ändå. Klarade hålla fåren i ett hörn och dirigera zorro till höger och vänster framför mig. Sedan kunde jag samla upp fåren framför mig och ha zorro bakom fåren så att han föste dem mot mig. Jag hade linan på hela tiden, vågar inte riktigt klara allt själv ännu... men det gick ändå jättebra, och jag är så glad!!!! Zorro var lugn, koncentrerad och jag behövde inte skrika på honom för att han skulle lägga sig! Skitbra!!!

Sedan har Carina varit här och pluggat hela eftermiddagen, suck hatar seminarieuppgifter. Sedan tog vi och åkte till skogen  tillsammans, höll nästan på att gå vilse i skogen för att det blev så mörkt på kvällen... skrajsigt! Men zorro och Mira verkade som tur var veta var vi hade parkerat, haha!

Nä nu är det pluggdax, håll tummarna imorn! 
Ciao

Inga kommentarer: