fredag 28 november 2008

Fredag, igen... guuud vad tiden går fort! Snart sitter man väl på "himmet". Vallträningen gick bra imorse men jag behöver verkligen en lektion nu, känner att jag liksom inte reder ut när det uppstår nått problem.

Äntligen har jag fått hem de två fårpälsarna jag har köpt av Lottie. Så nu sitter man jäkligt gott! varmt, mjukt och skönt! Kan varmt rekommendera er att köpa en sån att sitta på... men köp då inte på ikea eller nått sånt ställe... utan köp från ett ställe där ni vet att fåren blivit väl behandlade. Tror att Lottie har fler kvar om det är någon som är intresserad... gött att ha i barnvagnen på vintern! eller till hunden i bilen!

Imorgon skall jag och Johanna lägga spår till hundarna i skogen, ska bli kul att se om det går bättre än sist. Senast spårade ju Zorro på allt utom det spåret jag gått : (
På söndag är det tävlingar och vallhundsprov hos Lottie, eventuellt kommer Zorros uppfödare från Måsarps kennel vara där... hoppas det så han kan se Zorro! Ja... alltså jag skall inte tävla, bara vara där och hjälpa till. Det lär nog dröja länge innan jag och Zorro är redo för nått mer än träning! 

Dax att sova, bye bye!

1 kommentar:

Lucas & Co sa...

Hej på dig! Jisses vad du ligger i med hundträning! Fattar inte hur du hinner hahha.... Kan säga att det just nu är väldigt skönt att bara ha Molly, så kan jag koncentrera mig på att ta hand om Lucas i första hand. Men du kan tro att jag längtar efter en liten hundvalp att träna upp! Förhoppningsvis kommer det att bli till sommaren, men vi ska känna efter noga först så vi inte tar oss vatten över huvudet, det tar mycket tid att ha barn oxå =).
Ha det gott, vi ses, kram!